וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דו"ח התעסוקה השלילי מושך את וול סטריט לירידות

רונן סרברניק

7.9.2001 / 16:58

מניות השבבים רושמות ירידות שערים; אינטל יורדת ב-0.6%; טקסס אינסטרמנטס מאבדת 2.4%

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים בעקבות תוצאות דו"ח התעסוקה אשר היו גרועות בהרבה מהתחזיות. כמו כן, מושכות מניות השבבים והסלולר את הנאסד"ק לירידות. הנאסד"ק נסחר באיזון והדאו ג'ונס יורד ב-1.2%.

שיעור האבטלה בארה"ב זינק בחודש אוגוסט לרמה של 4.9%, רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 1997, עקב גל פיטורים גדול מהמצופה של 113 אלף עובדים החודש, כך דיווח היום משרד התעסוקה של ארה"ב. הכלכלנים ציפו לפיטורים של 42 אלף עובדים החודש ולשיעור אבטלה של 4.6%.

מניות השבבים רושמות ירידות שערים לאחר שאינטל (סימול INTC) הודיעה כי התחזיות הקודמות שנתנה לרבעון השלישי המסתיים ב-29 בספטמבר עומדות בעינן - ולא פירסמה אזהרת רווח כפי שציפו האנליסטים. עם זאת, בשורת המכירות צופה החברה לרשום תוצאה הנמוכה מעט מאמצע הטווח שקבעה בתחזיות קודמות. המניה נפתחה בירידה של 0.6%; מניית טקסס אינסטרמנטס (סימול TXN) יורדת ב-2.4% ומניית AMD (סימול AMD) עולה ב-0.8%.

מניות הסלולר רושמות ירידות שערים בעקבות אזהרת הרווח של מוטורולה (סימול MOT) לפיה לא תעמוד ביעדיה לרבעון השלישי וכי החברה מתכננת לקצץ 2,000 משרות בחטיבת התקשורת, המניה יורדת ב-3.1%. מניית נוקיה (סימול NOK) יורדת ב-0.8%; מניית אריקסון (סימול ERICY) יורדת ב-1%.

מניית מיקרוסופט עולה ב-0.6% לאחר שמשרד המשפטים של ארה"ב הודיע כי אין בכוונתו להמשיך לדרוש את פירוקה. הודעה זו מסירה את האיום המשפטי הגדול ביותר שעמד בפני מיקרוסופט - שנגזר עליה פירוק בגין ניצול כוחה כמונופול לרעה. מניית לוסנט יורדת ב-1.8%; מניית נורטל עולה ב-0.2% ומניית סיסקו עולה ב-1.4%.

מנית eBay (אי.ביי) מאבדת 2.8% לאחר שהחברה הודיעה כי החברה הגישה בקשה להנפקת מדף מהרשות האמריקאית לניירות ערך בסך 1 מיליארד דולר. מהלך זה נועד לשמש למטרות תאגידיות כלליות והגדלת הון, כמו כן אמרה eBay כי היא עשויה להשתמש בכסף שיגויס על מנת לממן רכישות. מניות האינטרנט אמזון יורדת ב-2.3% ויאהו יורדת ב-3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully