וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייפן בשת"פ עם פיירצ'יילד; הערכות: עשויות למכור במאות מיליוני דולרים בשוק שמוערך במיליארד דולר

גתית פנקס

7.9.2001 / 19:21

לדברי בעז איתן, מנכ"ל סייפן, השילוב בין ערוצי השיווק וההפצה של פיירצ'יילד לבין יכולות הפיתוח של סייפן ירחיב את השימוש בטכנולוגיות שלה בתחום הזכרונות הבלתי נדיפים

הסטארט אפ סייפן, המפתח טכנולוגיות בתחום הזכרונות הבלתי נדיפים (NVM), ממשיך להסתמן כהצלחה. החברה הודיעה היום כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת פיירצ'יילד סמיקונדקטורס האמריקאית (סימול בנאסד"ק FCS) האמריקאית, לפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי זיכרון המבוססים על הטכנולוגיה של סייפן. לפי ההערכות, עשויות החברות למכור במאות מיליוני דולרים, בשוק שמוערך במיליארד דולר, עד 2004

סייפן לא מסרה פרטים פיננסיים על העסקה, אולם ההערכות הן כי ההסכם ייצר עבורה הכנסות של מיליוני דולרים, וכי אם אומנם התוכניות ייצאו אל הפועל, שתי החברות יזכו לנתח גבוה מהשוק, שמוערך בכמיליארד דולר עד שנת 2004. מדובר בהכנסות נאות ביותר עבור החברה, שלא מזמן העריכה כי את שנת 2001 תסיים עם הכנסות של לא פחות מ-19.5 מיליון דולר ועם רווח תפעולי של 11 מיליון דולר.

מוצרי הזיכרון יהיו מסוג EEPROM והם יבוססו על טכנולוגיית ה-NROM של סייפן. טכנולוגיה זו מתמקדת בשוק הזכרונות הבלתי-נדיפים והיא מאפשרת אחסון 2 ביטים בתא זיכרון אחד וייצור רכיבי זיכרון בעלי צפיפות גדולה. לדברי החברה, תא הזיכרון המבוסס על ה-NROM הוא הקטן ביותר הקיים בתעשייה ומגיע ליחס של 1:6 לעומת כל תא EEPROM אחר בעולם, בו עלות הסיליקון מהווה גורם מרכזי בעלות המוצר.

איתן מרוצה מאיחוד הכוחות

חברת סייפן נוסדה ב-1998 ע"י בועז איתן, והיא מפתחת טכנולוגיות בתחום הזכרונות הבלתי נדיפים (NVM), השומרים על תוכנם גם כאשר אינם מחוברים למקור מתח. מוצרי ה-EEPROM וזכרונות הפלאש של סייפן משמשים את השווקים הצומחים של מערכות ניידות דוגמת טלפונים סלולריים, PDA, מצלמות דיגיטליות, אפליקציות אינטרנט ו-GPS.

מוצר ה-EEPROM הראשון של סייפן יצא לשוק בפברואר 2001. "השילוב בין ערוצי השיווק וההפצה של פיירצ'יילד והבנת השוק שלה לבין יכולות הפיתוח של סייפן וטכנולוגיית ה-NROM יאפשר לחברות לספק מוצרים מובילים לשוק ה-EEPROM וכן למצב עצמנו כמובילות בשוק זה. טכנולוגיה מתקדמת זו תרחיב את השימוש ב-EEPROM לאפליקציות NVM רבות וחדשות", אמר היום איתן, מנכ"ל ונשיא סייפן.

פיירצ'יילד סמיקונדקטורס היא חברת מוליכים למחצה, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 2.1 מיליארד דולר. נראה, כי ההכנסות שיזרמו לסייפן כתוצאה משיתוף הפעולה דומות לשותפים עסקיים אחרים שלה: תמלוגים ודמי רישוי לטכנולוגיה. לפי הערכות, לסייפן יש היום מזומנים בשווי של 50 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully