וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20, גיל מצוין לחשוב על הפנסיה

רותם שטרקמן

2.7.2007 / 15:08

זה שעיסוק בפנסיה חשוב הרבה יותר לצעירים מאשר לזקנים - זה לא חדש. מה שחדש הוא שהיום החשיבות רק גוברת

בקמפיין החדש של חברת כלל ביטוח תחת הכותרת "הפנסיונרים של הדור החדש" מופיעים שלושה אנשים בשנות העשרים לחייהם. השלושה מנסים לשכנע את בני גילם לקנות ביטוח חיים וחסכון של כלל ביטוח. "אנחנו עשינו את זה, ועכשיו אנחנו מסודרים ורגועים. אתה מחליט איך יראה העתיד שלך", הם מטילים את האחריות לפנסיה על כל אחד באופן אישי.

קשה להאמין לחברות הביטוח, ולא רק לקמפיינים פרסומיים שמראש אמינותם נמוכה. לאורך שנים הן מכרו מוצרים פנסיונים נחותים במחירים גבוהים רק בגלל תדמית חיובית ושם מנצח למוצר ששמו "ביטוח מנהלים". החברות וסוכני הביטוח שפעלו בשליחותן הרוויחו המון, אבל במקביל פגעו פגיעה של ממש בבריאות הפיננסית של הלקוחות שלהם. גם הקמפיין הזה נעשה במטרה (הלגיטימית) למכור ולא לייעץ.

ובכל זאת, הפעם כדאי להקשיב לכלל ביטוח. הסיסמה החדשה שלה מנסה לקשר בין התדמית הזקנה של תוכניות הפנסיה לצעירים מגניבים שמנגנים בגיטרה ושותים כוסית יין על החוף. עיסוק בפנסיה, אומרים לנו בכלל ביטוח, אינו מיועד לסבא וסבתא גם אם בכתבות על פנסיה מצולמים בעלי שער לבן היושבים בבית אבות. והם צודקים.

5 עצות

זה שעיסוק בפנסיה חשוב הרבה יותר לצעירים מאשר לזקנים - זה לא חדש. מה שחדש הוא שהיום הרבה יותר חשוב להבין את זה. שלוש סיבות עיקריות יש לכך: הראשונה, העלייה בתוחלת החיים שהגבירה את חשיבות שווי החסכון הצבור. השנייה, שוק העבודה האכזרי שמזיז אנשים ממקום למקום משנה להם תוכניות ומותיר אותם לעתים בגיל 50 ללא עבודה. והשלישית, סערת הרפורמות שחולפת מעל פני שוק ההון והופכת לגמרי את התנאים של הפנסיה שלנו ומחליפה את מנהליה.

אז הנה 5 עצות קצרצרות לצעיר שהחליט לחשוב על הפנסיה. עצות שוודאי אינן מייתרות את הצורך ללמוד ולהתעקש על הפרטים: להתחיל לחסוך כבר מגיל מאוד צעיר. לחסוך כמה שיותר, בעיקר בהתחלה. ללכת על שיעור גבוה של מניות. להתעקש על דמי הניהול הנמוכים ביותר שניתן לקבל. והעיקר לא לקבל דבר כמובן מאליו, ולא להאמין לכל איש מכירות שדואג בעיקר לעמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully