וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית ב-1.5 מיליארד שקל נגד פרטנר

רוני לינדר-גנץ

3.7.2007 / 14:29

"סיפקה את דקות החינם באורנג' דיי רק לאחר ניצול הדקות בתשלום", טוענת התביעה, "פרטנר היטעתה לקוחותיה בכך שיצרה מצג שווא"

ניצלתם את ההטבות שסיפקה לכם פרטנר באורנג' דיי? ייתכן שבמקום ליהנות מדקות חינם כפי שהובטח לכם, דווקא שילמתם על כל השיחות על חשבונכם ואפילו לא ידעתם זאת. כך, לפחות, נטען בבקשה לתביעה ייצוגית בהיקף של 1.5 מיליארד שקל שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת פרטנר על ידי עו"ד רן לובובסקי.

לטענת התובעת ובנה, שושנה ואלפי שאולי, הטעתה פרטנר את לקוחותיה כאשר הציגה להם מצג שווא לפיו דקות החינם הניתנות במסגרת אורנג' דיי הן מתנה שאינה מותנית בדבר, בעוד שלמעשה הדקות סופקו ללקוחות רק לאחר שניצלו את מלוא מכסת הדקות העומדות לרשותם במסגרת המסלול לו הם משויכים.

בכתב התביעה מוסבר כי בנה של התובעת הצטרף למסלול בו שילם 59 שקל לחודש עבור 200 דקות שיחה - 100 דקות ביום ו-100 דקות בלילה. לטענתו, למרות שניסה לכוון את השימוש במכשיר כך שינצל את מלוא ההטבה ויחסוך כסף, גילה כי לא הצליח לעשות זאת. לאחר בירור קצר הסתברה לו לדבריו הסיבה לכך: פרטנר מספקת את הטבת הדקות חינם של אורנג' דיי רק לאחר שהלקוח מנצל את כל הדקות בתשלום במסגרת החבילה לה הוא משויך.

לדברי שאולי, מדובר בהטעייה: "ככל צרכן סביר שהבטיחו לו מתנה בדמות זמן אוויר בחינם, גם שאולי סבר לתומו שכילה תחילה את חבילת דקות החינם שהובטחה לו במסגרת המבצע ושרק לאחר מכן יחויב בהתאם לבנק הדקות שרכש באמצעות המבקשת".

"המתנה הפכה לחוב"

במסגרת כתב התביעה, מוצג גם תמליל שיחה של שאולי עם המוקדנים בחברה שמוכיח לטענת התובעים כי החברה לא יידעה את הלקוחות בפרט מהותי זה לגבי ההטבה. באחת השיחות מצוטט נציג השירות שמסביר לשאולי כי "כל הטבה שניתנת היא לאחר הקרדיטים שיש בתוכנית עצמה".

לאחר ששאולי אומר לו כי דברים אלה לא נמסרו לו מראש, משיב הנציג "מה זאת אומרת לא נאמרו? זה הטבות שאנחנו נותנים בתוך הרשת. זה...לא משהו שצריך להיאמר. אם אתה בא ושואל את הדברים, עונים לך עליהם".

לפי טענה נוספת שמוצגת בתביעה, הצרכנים שהשתתפו במבצע נפגעו פעמיים - פעם אחת כאשר שילמו על שירות שחשבו שניתן להם בחינם ופעם נוספת כאשר למחרת האורנג' דיי ולאחר שבלא ידיעתם כילו את מכסת הדקות שהיתה להם במסגרת החבילה הרגילה, "קפץ" התעריף (במקרה של שאולי מ-30 ל-70 אגורות לדקה) והם נפגעו שנית.

"אורנג' פיתתה את לקוחותיה להאמין שהם מקבלים מתנה בדמות הבטחה לצריכת זמן אויר חינם", נכתב בכתב התביעה. "בפועל הפכה המתנה לחוב - חיובי יתר - והיתה לאמצעי הטעייה מתוחכם שאילצם לבזבז את בנק הדקות שרכשו ולשלם לאורנג' חיובי יתר ללא ידיעתם וללא הרשאתם".

לטענת התובעים, הנזק המשוער לצרכנים מההטעייה לכאורה עומד על כ-1.5 מיליארד שקל, לפי תחשיב של מיליון משתתפים באורנג' דיי שנפגעו כל אחד בסכום של כ-1,500 שקל כולל 500 שקל עבור עוגמת נפש.

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה. לכשיתקבל נגיב עליו בערכאות המתאימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully