וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ו-ynet במו"מ לשילוב מנוע החיפוש

איילה צורף

4.7.2007 / 14:10

לדברי גורם מקורב למגעים לא נראה כאילו דחוף למי מהצדדים להוציא אותם לפועל בהקדם

מזה חודשים ארוכים ש-ynet וגוגל מנהלים מגעים להפיכת גוגל למנוע החיפוש של ynet. מגעים אלו לא הבשילו עד כה לידי הסכם, וגם כעת הם מתנהלים על אש קטנה. לדברי גורם המקורב למגעים, מאחר ש-ynet קיבל החלטה שלא לפתח מנוע חיפוש, הכניסה של גוגל לאתר היא אך טבעית. אם כי בפועל, מגעים אלו נערכים חודשים ארוכים, ולא נראה כאילו דחוף למי מהצדדים להוציא אותם לפועל בהקדם. להערכתו, אם המהלך יצא לדרך, לא יהיה זה בחודשים הקרובים.

אם ישלב ynet את גוגל בעמוד ראשי שלו, יהיה זה רווח נקי של גוגל, ורווח חלקי של ynet. עבור גוגל, תהיה זאת כניסה לאתר החדשות הגדול בישראל, ויכולת להגדיל את ההכנסות ממודעות חיפוש שישתלבו בתוך האתר. עבור ynet, מדובר ברווח מצד אחד, אך בהפסד מהצד השני: מצד אחד ירוויח האתר מנוע חיפוש, כלי שחסר בו כיום. מצד שני, הוא יפסיד את ההכנסות מהאינדקס (מעין מיני מנוע חיפוש, לחיפוש אתרים בנושאים מסויימים וחיפוש בתוך כתבות באתר). כיום מניבות לו ההכנסות מהאינדקס כמה מאות אלפי שקלים בשנה. הערכה היא ששיתוף פעולה עם גוגל, יניב ל-ynet יותר הכנסות (ממודל חלוקת הכנסות ממערכת פרסום מודעות מילים שמתלווה למנוע החיפוש עצמו), מאשר ההכנסות שלה מהאינדקס כיום.

כפי שנחשף אתמול ב-TheMarker, מנהלת מגעים לשילוב גוגל כמנוע החיפוש שלה וכמערכת פרסום מודעות המילים. במידה ושתי העסקות הללו יצאו לפועל, תשתלב גוגל בשני אתרי התוכן הגדולים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully