וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נורטל וסיסקו סיפקו תחזיות פסימיות למגזר יצרניות הטלקום; נורטל עלתה ב-3.2%

עפרה שלו

7.9.2001 / 23:45

מגמה מעורבת במגזר השבבים לאחר שאינטל אמרה כי תעמוד בתחזיות הרווח לרבעון השלישי; אמזון עלתה ב-4.4% על רקע התחזיות האופטימיות של המנכ"ל לגבי הקניות בחג המולד

המניות בוול סטריט נסחרו בירידות שערים על רקע נתוני התעסוקה שהיו גרועים בהרבה מהתחזיות. במגזר השבבים נרשמה מגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר שאינטל אמרה כי תעמוד בתחזיות הרווח לרבעון השלישי והקטינה במעט את התחזיות ההכנסות. אינטל ירדה ב-0.8%.

שיעור האבטלה בארה"ב זינק בחודש אוגוסט לרמה של 4.9%, רמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 1997. כלכלנים חזו כי שיעור האבטלה יגיע באוגוסט ל-4.6%. הזינוק המפתיע העיב על נתוני מקרו מעודדים יותר שהתפרסמו היום: רמות המלאי הסיטוני בארה"ב ירדו ביולי בשיעור של 0.7%, הירידה החדה מזה 4 שנים, בעוד המכירות עלו ב-0.6%. הנתונים מהווים אישוש להנחה הרווחת בקרב קהילת האנליסטים, לפיה בתי העסק עומדים על סף סיום תיקון המלאי.

אינטל (סימול INTC) צופה כי המכירות ברבעון יסתכמו בקצת פחות מ-6.5 מיליארד דולר, לעומת טווח של 6.2-6.8 מיליארד דולר שקבעה בתחזיות שנתנה ביולי.

מוטרולה (סימול MOT) עלתה ב-2.5% לאחר שאתמול פירסמה אזהרת הרווח לרבעון השלישי והודיעה על קיצוצים של 2,000 משרות בחטיבת התקשורת. נוקיה (סימול NOK) עלתה ב-2.5%.

חדשות רעות מכיוון מגזר ציוד הטלקום: מנכ"ל נורטל , ג'ון רות, אמר היום כי לענקית ציוד הטלקום "צפויים עוד 12 חודשי בצורת לפחות". החדשות הטובות הן שתוכנית הארגון מחדש של החברה מקדימה את לוח הזמנים ותסתיים כנראה לפני המועד המתוכנן. נורטל עלתה ב-3.2%.

סיסקו הצטרפה לתחזיות הפסימיות של נורטל ואמרה כי היא צופה שההאטה במגזר ציוד הטלקום תימשך ב-18 החודשים הקרובים, על רקע תהליך הקונסולידציה והפיקוח על השקעות ההון בקרב מפעילות הטלקום. מניית סיסקו ירדה ב-0.3%.

התחזיות האופטימיות של ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון , לגבי הקניות בחג המולד המתקרב שלחו את מניית החברה לעלייה של 4.4%. עם זאת, בזוס סירב לדון בתחזיות הקודמות לפיהן תעבור החברה לרווחיות ברבעון הרביעי.

מניית eBay (אי.ביי) ירדה ב-3.9% לאחר שהודיעה כי הגישה בקשה להנפקת מדף מהרשות האמריקאית לניירות ערך בסך מיליארד דולר. יאהו ירדה ב-3.2%. AOL -טיים וורנר ירדה ב-8% על רקע דיווחים כי הגישה הצעה לרכישת חטיבת הכבלים של AT&T (סימול T).

מניית מיקרוסופט ירדה ב-1.1% לאחר שמשרד המשפטים של ארה"ב הודיע כי אין בכוונתו להמשיך לדרוש את פירוקה ל-2 חברות נפרדות. אורקל (סימול ORCL) עלתה ב-1.4%.

מגמה מעורבת עם נטיה לעליות שערים בענף יצרניות החומרה: HP (סימול HWP) וקומפאק (סימול CPQ) עלו בשיעור גבוה מ-2%.

בואינג ירדה ב-7.5% לאחר שמורגן סטנלי הוריד את ההמלצה על מניית מ"תשואת יתר" ל"ניטראלי". AMR (סימול AMR), הבעלים של אמריקן איירליינס, ירדה ב-3.2% לאחר שפרסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully