וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון קומברס אישר: לפרק ולמכור

אפרת נוימן

10.7.2007 / 6:28

ההנהלה החדשה תמכור את פעילות החברה והחברות הבנות, לאחר ששערוריית האופציות חתכה 30% משוויה של קומברס

שנה וחצי לאחר שנחשפה לראשונה פרשת הבקדייטינג (תארוך לאחור של אופציות) בקומברס, ובימים בהם מייסד החברה ומנהלה לשעבר קובי אלכסנדר יושב בגלות בנמיביה בציפייה לדיון בהסגרתו לארה"ב - החברה עומדת באופן רשמי למכירה. ל-TheMarker נודע כי דירקטוריון קומברס טכנולוג'י - חברת האחזקות הציבורית שמחזיקה בחברות קומברס, ורינט, אולטיקום וסטארהום - נתן להנהלה החדשה מנדט לפרק את החברה ולמכור את החברות הבנות. מקומברס נמסר כי החברה אינה מגיבה לידיעה.

שערוריית האופציות, שהטיפול בה עדיין לא הושלם, פגעה בשוויה של קומברס והכניסה את החברה למצוקה אמיתית - וגם הפכה את מחירה לאטרקטיווי יותר. שתי חברות אחרות שהסתבכו בפרשת האופציות, אם-סיסטמס ומרקורי, כבר נמכרו.

בתחילת מארס 2006, רגע לפני שנחשפה פרשת האופציות, נסחרה מניית קומברס סביב מחיר של 29 דולר, ששיקף לה שווי של כ-6 מיליארד דולר. כיום מחיר המניה נע סביב 20 דולר, מחיר המשקף שווי של 4.15 מיליארד דולר.

עם חשיפת פרשת האופציות עזב אלכסנדר את החברה, ובהמשך נמלט לנמיביה כדי לא להישפט בארה"ב, ולקומברס טכנולוג'י לא היה מנכ"ל קבוע תקופה ארוכה. לאחרונה מונה אנדריי דהן למנכ"ל, ומארק טרל הוא היו"ר של הדירקטוריון בעל הצביון האמריקאי. לפני כמה חודשים עזב גם מנכ"ל קומברס, זאבי ברגמן, ובמקומו מונה ירון צואלה.

מתקנים לאחור

האחזקה העיקרית של הקבוצה היא קומברס (בעלות מלאה), שנחשבת לחברה הגדולה בעולם בתחום אספקת שירותי ערך מוסף לחברות הטלפון והסלולר. אחזקות נוספות של הקבוצה, הנסחרת בנאסד"ק, הן ורינט (58%), שמתמחה במערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו ולאודיו, ואולטיקום (58%), המוכרת תוכנות לספקיות שירותי ערך מוסף - שתיהן נסחרות בנאסד"ק. סטארהום הפרטית מתמחה בשירותי נדידה (Roaming) בעבור חברות הסלולר. באחרונה בוצעו בקומברס פיטורים של כ-300 עובדים, ובסך הכל מועסקים בקבוצה כ-7,000 עובדים. בישראל פוטרו כמה עשרות עובדים.

המשבר גם משתקף בתוצאות הכספיות; כבר למעלה משנה שהחברה-האם והחברות הבנות אינן מפרסמות תוצאות כספיות מלאות, מכיוון שחלוקת האופציות ונושאים חשבונאיים נוספים ידרשו תיקון לאחור. מתוצאות חלקיות שפורסמו עולה כי ברבעון הראשון נרשם הפסד תפעולי עצום של 60 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2006.

את החברה-הבת קומברס יש אפשרות למכור כמקשה אחת, או לפרקה לשני חלקים או יותר. מלבד פעילות שירותי הערך המוסף, קומברס פועלת בתחום הבילינג (תוכנות חיוב לחברות טלקום), שבו היא מתחרה באמדוקס.

בתחום הבילינג יכולות להתעניין בה חברות אינטגרציה כמו HP או IBM, ובתחום שירותי הערך המוסף יכולות להתעניין בה יצרניות ציוד תקשורת המעוניינות להרחיב את סל המוצרים שלהן, בהן נוקיה או סיסקו. את החברה עשויות לרכוש במלואה קרנות השתלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully