וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מדרגת את האג"ח של דלק ב-AA-: "מיצובה העסקי איתן, מיקומה מוביל בין חברות האחזקה, הניהול מנוסה ויציב"

ליאור כגן

9.9.2001 / 10:18

דלק גייסה בחודש יולי 164 מיליון שקל באג"ח; מעלות: הדירוג משקף את נתוניה הפיננסיים הטובים מהממוצע

כלכלני מעלות מדרגים את סדרת האג"ח בהיקף של 164 מיליון שקל אותה הנפיקה קבוצת דלק בחודש יולי האחרון ב-AA-. ההנפקה היתה למשקיעים פרטיים, והיא כללה שלוש סדרות אג"ח, רובן צמודות למדד המחירים לצרכן.

לדברי כלכלני מעלות, דירוג התחייבויותיה של קבוצת דלק ואיגרות החוב שהנפיקה משקפים את מיצובה העסקי האיתן ואת נתוניה הפיננסיים הטובים מהממוצע. מעלות מעריכה את מיצובה העסקי של הקבוצה כגבוה בהתחשב במיקומה המוביל בין חברות האחזקה המקומיות, בפיזור תחומי פעילות הקבוצה, בעקביות הפעילות בתחומים בהן היא פועלת, בתמהיל נכון בין החזקות מניבות לפעילויות מוטות צמיחה ובמיצובן העסקי הגבוה של החזקותיה העיקריות.

כלכלני מעלות מציינים כי מגזרי הדלקים והרכב הניבו בשנים האחרונות את מרבית רווחי הקבוצה ואת מקורותיה העצמיים, בעוד מגזר חיפושי הנפט מומן בתקופה זו בעיקר בהלוואות בעלים ובהנפקות הון. מגזר הנדל"ן מימן את התרחבותו בשנים 1997-2001 ממקורות חיצוניים.

להערכת האנליסט גל טננבאום ממעלות, מגזר הרכב צפוי להמשיך לתרום דיווידנדים משמעותיים לקבוצה. למרות ההאטה המסתמנת בענף הרכב, במעלות לא צופים פגיעה במיצובה המוביל של דלק רכב, שתמשיך לתרום ליציבות הפיננסית של הקבוצה בטווח הבינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully