וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

אלי שיצר

10.7.2007 / 23:44

דאו ג'ונס ירד ב-1.1% והנאסד"ק ב-1% בעקבות החששות בשוק הדיור והנמכת תחזית הרווח של הום דיפו. קומברס זינקה ב-5%

החששות בשוק הדיור והנמכת תחזית הרווח של הום דיפו השפיעו היום לרעה על השווקים בארה"ב, והמסחר התאפיין במגמה שלילית. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.1% לרמה של 13,502 נקודות, מדד נאסד"ק נחלש ב-1% לרמה של 2,639 נקודות ומדד S&P 500 איבד 1.4% לרמה של 1,510 נקודות.

ברקע היום נמצאת הנמכת תחזית הרווח הצפוי ב-2007 אצל ענקית הציוד לבית, הום דיפו. ההנחה של המשקיעים בארה"ב היא שהנמכת התחזית יכולה להוות סממן לשוק דיור חלש. בארה"ב חוששים בחודשים האחרונים מתחום הנדל"ן, ובעיקר ממשבר בתחום המשכנתאות בסיכון גבוה ללווים בעייתים (סאבפריים).

בנוסף, נודע היום כי סוכנות הדירוג סטנדרט אנד פור'ס עשויה להוריד את הדירוג על אג"ח מגובות משכנתאות סאבפריים בשווי 12 מיליארד דולר, וזאת על רקע הערכות לירידה של 8% במחירי הבתים בארה"ב ושיעור עולה של פיגורים בתשלומי המשכנתאות ושמיטת חובות.

בגזרת המקרו, המלאי הסיטוני בארה"ב למאי עלה ב-0.5% לעומת אפריל על רקע הירידה במלאי הנפט, כך עולה מדו"ח של משרד המסחר האמריקאי. תחזית האנליסטים היתה לעלייה של 0.3%. מלאי הנפט הסיטוני נפל ב-3.4% לאחר צניחה של 12% באפריל.

בשוק הסולידי, המשיכה התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות לרדת לרמה של 5.038%, לאחר שבסוף השבוע טיפסה התשואה ל-5.195%.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נשא דברים בפני כנס של הוועדה הארצית למחקר כלכלי (NBER), אך לא דיבר על התחזית באשר לדרכה של הכלכלה או בקשר למדיניות המוניטרית העתידית. ברננקי ציין בנאומו כי "מצב ההערכות בשוק לגבי האינפלציה משפיע באופן משמעותי על האינפלציה הממשית בפועל. התחשבות בהלך המחשבה של הציבור ושל המשקיעים לגבי מגמת האינפלציה היא גורם מרכזי עבור קובעי המדיניות הכלכלית המנסים לרסן את עליית המחירים".

בקרב הישראליות, מניית קומברס טכנולוג'י עלתה ב-5.1% למחיר של 21.4 דולר במחזור גבוה על רקע הערכות כי דירקטוריון החברה, המשמשת כחברת אחזקות ציבורית ומחזיקה בחברות קומברס, ורינט, אולטיקום וסטארהום, נתן להנהלה החדשה מנדט לפרק את החברה ולמכור את החברות הבנות. מאז מארס 2006, רגע לפני שנחשפה פרשת האופציות, איבדה המניה גובה. בזמן חשיפת הפרשה, נסחרה מניית קומברס סביב מחיר של 29 דולר, ששיקף לה שווי של כ-6 מיליארד דולר, ואילו מחיר המניה אמש נסגר על 20.4 דולר, המשקף לחברה שווי של 4.1 מיליארד דולר. הירידה בקומברס ניצבת מול עלייה של 16% במדד נאסד"ק באותה תקופה.

מניית ביגבנד (BBND) זינקה ב-12.4% למחיר של 14.7 דולר לאחר העלאת המלצה ממריל לינץ' ל"קנייה" לעומת המלצה קודמת של "נייטרלי". האנליסט טל ליאני ציין כי ביגבנד צפויה ליהנות מהשקעות בציוד הווידיאו מצד ענקית הטלקום האמריקאית, וריזון, וחברת הכבלים קומקסט.

מניית אלווריון המשיכה לרוץ קדימה עם עלייה של 4.6% למחיר של 10.2 דולרים, ומשלימה זינוק של כ-55% מתחילת השנה. היום הודיעה החברה על מועד פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השני (ה-1 באוגוסט), ובכך אותתה למשקיעים על כך שהשלימה את הרבעון בהתאם לציפיות ולתחזיות.

מניית קומטאץ טיפסה ב-5.5% למחיר של 2.3 דולרים והיא נסחרת ברמת שיא של שנה. גדעון מנטל, מנכ"ל החברה, מציג היום בניו יורק מצגת למשקיעים בכנס של בית ההשקעות אנטרברג. זריקת עידוד נוספת למניה בשבוע האחרון היא הכללתה ברשימת עשר המניות המומלצות של האתר הפיננסי האמריקאי, Motley Fool.

חברת נייס המתמחה במערכות הקלטה מתוחכמות לווידיאו וקול, זכתה בפרויקט בתחום הביטחוני עם הזמנה של למעלה מ-5 מיליון דולר, לפתרונות ניטור וידיאו מבוסס IP. המערכות ייושמו בעיר בינלאומית גדולה, ששמה לא נמסר, לטובת המשטרה המקומית. המניה ירדה ב-1.6% למחיר של 34.2 דולר.

מניית חברת קליקסופטוור עלתה ב-3.6% למחיר של 4.9 דולרים והשלימה זינוק של 40% בשלושה שבועות. החברה משתתפת בכנס משקיעים של בית ההשקעות אנטרברג בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully