וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בהיי-טק מכה בנדל"ן של פישמן - סיסקו ביטלה הסכם לשכירת 40 אלף מ"ר בפארק יקום

אלי דניאל

9.9.2001 / 15:04

החוזה, מהגדולים שהיו אי פעם בישראל, היה אמור להניב דמי שכירות שנתיים של 37 מיליון שקל; בגין הביטול תשלם סיסקו פיצוי בהיקף של כ-65 מיליון שקל

המשבר בקרב חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם משפיע גם על חברת דרבן השקעות , הנמצאת בשליטתו של אליעזר פישמן. דרבן השקעות הודיעה היום על ביטול הסכם שנחתם במהלך ינואר 2001 בין החברה הבת יקום פיתוח, המוחזקת על ידה בשיעור של 50%, לבין סיסקו סיסטמס ישראל, לפיו שכרה סיסקו ישראל מבנים בשטח כולל של כ-40 אלף מ"ר בפארק יקום, בתוספת שטחי חניה.

על פי הודעת החברה, ביום ה-7 בספטמבר נחתם בין יקום פיתוח לסיסקו ישראל הסכם לביטול הסכם השכירות האמור, אשר על פיו תשלם סיסקו ישראל ליקום פיתוח סכום השווה לדמי השכירות אשר היו אמורים להיות משולמים לתקופה של 21 חודשים.

על פי תנאי הסכם השכירות בין הצדדים, היתה אמורה סיסקו לשלם ליקום פיתוח דמי שכירות שנתיים בסך 37 מיליון שקל. הסכם השכירות היה לתקופה של 10 שנים, ולסיסקו ניתנה האופציה להאריך את תקופת השכירות עד לתקופה כוללת של 20 שנה. כמו כן, ניתנה לסיסקו אופציה לשכור מבנים נוספים שיוקמו ע"י יקום פיתוח ביורו פארק.

בהתאם לתנאי הסכם השכירות בין הצדדים, נאמד הפיצוי הכספי שתשלם סיסקו ישראל ליקום פיתוח בכ-65 מיליון שקל. בהקשר זה יצוין כי דוברת חברת סיסקו סירבה להגיב להודעה בדבר ביטול הסכם השכירות ולאשר את גובה הפיצוי שישולם על ידי סיסקו.

מניית דרבן נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי של 212.5 מיליון שקל. החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסה של כ-8.2 מיליון שקל מהשכרת וניהול מבנים, כ-78% יותר מההכנסות ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הרוויחה החברה ברבעון השני כ-6.5 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully