וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

12.7.2007 / 23:27

מדד הדאו ג'ונס על סף ה-14,000 נקודות לאחר זינוק שיא של 2.1%. מניית טבע הוסיפה 2.5% לשיא של יותר משנה

גל של אופטימיות שטף הערב את בורסות וול סטריט בתגובה לחדשות והערכות חיוביות, ומדדי המניות זינקו לרמות שיא. מדד נאסד"ק עלה ב-1.9% לשיא של יותר משש שנים - 2,701 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 2.1% לשיא כל הזמנים - 13,861 נקודות, ואילו מדד S&P 500 התחזק ב-1.9% וקבע שיא של 1,547 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמו ירידות מחירים והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 5.12%.

עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2007 נפתחה השבוע בוול סטריט, אולם זרם פרסומי התוצאות נראה בינתיים כזרזיף בלבד. לפיכך, הופנתה תשומת ליבם של המשקיעים במקביל גם לגזרה המקרו כלכלית ולחדשות טריות על מיזוגים ורכישות במיליארדי דולרים.

עוד בטרם צילצלו פעמוני הפתיחה, לא הופתעו המשקיעים מנתוני מאזן הסחר של ארה"ב. בהתאם לתחזית הממוצעת בשוק, התרחב במאי הגירעון המסחרי של המדינה ל-60 מיליארד דולר מ-58.5 מיליארד דולר באפריל.

לאופטימיות בשוק תרמו בעיקר נתוני המכירות של רשתות השיווק הגדולות ולרכישת אלקאן בידי ריו טינטו לאלקאן. המכירות של הקמעונאיות הגדולות בארה"ב גדלו בשיעור חד מהצפוי של 2.4% ביוני למרות חששות כי ההאטה בשוק הדיור האמריקאי תגרום לצרכנים לצמצם את היקף הקניות.

וול מארט (סימול: WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, רשמה גידול חד מהצפוי של 2.4% בחנויות הפתוחות למעלה משנה ואישררה את תחזית הרווח לרבעון השני. מנייתה מגיבה לנתונים בעלייה של 2.4% ואילו אמריקן אקספרס (סימול: AXP) טיפסה ב-5.1% בשל ההערכות כי הגידול במכירות הקמעוניות הגביר גם את השימוש בכרטיסי אשראי.

מגמת המיזוגים והרכישות העולמית נמשכת במלוא עוזה, והיום סוכמה העיסקה הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הכרייה. חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, ריו טינטו, סיכמה על רכישת יצרנית האלומיניום הקנדית אלקאן תמורת 38.1 מיליארד דולר. העיסקה צפויה להגדיל את תפוקת האלומיניום של ריו טינטו פי ארבעה.

עיסקה זו בלמה את נסיונה של ענקית האלומיניום האמריקאית, אלקואה, להשתלט על אלקאן והפכה את אלקואה עצמה לפוטנציאל להשתלטות. להערכת משקיעים רבים, תקבל בקרוב אלקואה הצעת רכישה מחברת הכרייה BHP בילטון. בשל הערכה זו, זינקה מניית אלקואה ב-6.7%.

מי שעוד בלטה היום לחיוב היא ענקית השבבים אינטל, אשר מנייתה טיפסה ב-5.8% ל-26 דולר לאחר שבנק אוף אמריקה העלה את תחזיתו להכנסות ולרווחים שהשיגה אינטל ברבעון השני. במקביל, העלה בנק אוף אמריקה את מחיר היעד לאינטל ל-29 דולר מ-28 דולר וחזר על המלצת "קנייה" למניה.

אצל הישראליות תחל עונת הדו"חות רק בעוד יותר משבוע ועד אז נהנו מרבית הבכירות שבהן מהמגמה החיובית בשוק. טבע הוסיפה 2.5% לרמתה הגבוהה ביותר מאז מאי 2006 - 43.2 דולר. נייס טיפסה ב-4.9% ל-36.1 דולר ומטאלינק בלטה בזינוק של 10.8% למחיר שיא של יותר משלוש שנים - 7.4 דולרים.

בינתיים, הודיעה חברת שיווק מוצרי המזון הכשר, ויליפוד אינטרנשיונל, כי היא צפויה לדווח על צמיחה של כ-27% בהכנסות ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ב-2006. ברבעון המקביל מכרה החברה ב-10.3 מיליון דולר, כך שמדובר כנראה על הכנסות של כ-13.1 מיליון דולר ברבעון שהסתיים בסוף יוני. למרות הדברים, נפלה המניה ב-4.5% ל-8.5 דולרים.

אופטיבייס, המתמחה בפתרונות וידיאו דיגיטליים, הכריזה על כוונתה לגייס כ-50 מיליון דולר בהנפקה של איגרות חוב להמרה למשקיעים מוסדיים בישראל. אופטיבייס, המחזיקה ב-22.5% ממניות חברת סקופוס הישראלית, הגישה ביום שישי האחרון הצעת רכש ל-5% נוספים מהחברה תמורת 3.6 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי עשוי להוות אינדיקציה לכוונתה של אופטיבייס לרכוש בעתיד את מלוא הבעלות על סקופוס, הנסחרת כיום לפי שווי של כ-70 מיליון דולר. אופטיבייס איבדה 0.7% ל-4.4 דולרים.

אוסקר גרוס העלה את ההמלצה לאלדין מ"החזק" ל"קנייה". בבית ההשקעות גם העלו את מחיר היעד למניית חברת פתרונות אבטחת המידע ל-26 דולר ממחיר יעד קודם של 22 דולר. אלדין הגיבה בעלייה של 1.8% ל-22.2 דולר.

הבנק הבריטי HSBC חתך המלצה לדלק US מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר" והמניה איבדה 3.9% ל-28.6 דולר. מאז סוף אפריל, זינקה מניית דלק US ב-56% ואתמול התמקמה במחיר שיא של 29.75 דולר בעקבות עלייה חדה במרווחי הזיקוק בארה"ב, אשר השפיעה לטובה על רבות ממניות בתי הזיקוק. ב-HSBC גם הפחיתו את מחיר היעד למניה מ-27 דולר ל-25 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully