וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו פרטי עסקת גאידמק-ביקור חולים

נורית רוט

16.7.2007 / 13:41

ישלם 32 מיליון ד' על הרכישה ועוד 2 מיליון ד' אם יוסר ההקדש. המפרק טוען שההצעה טובה מהצעת לבייב, שהציע כ-32.5 מיליון דולר

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום הודעה על ידי מפרק בית החולים ביקור חולים, בה נחשפים לראשונה פרטי ההסכם לרכישת בית החולים על ידי איש העסקים ארקדי גאידמק.

על פי ההסכם, שכבר נחתם על ידי גאידמק, התמורה שהציע גאידמק עבור נכסי בית החולים היא 32 מיליון דולר. תמורה זו כוללת את המבנים: בית זיו, בית היידן ובית הספר לאחיות. נוסח ההסכם הוא סופי ומחייב מבחינת גאידמק, אך הוא טעון עדיין אישור של בית המשפט.

לדברי המפרק שמונה מטעם כונס הנכסים הרשמי, עו"ד יעקב שפיגלמן, תמורה זו תשולם על ידי גאידמק בין אם יבוטל ההקדש הקיים על בית היידן שבבית החולים לטובת העמותה שניהלה את בית החולים, ובין אם לא יבוטל, ובלבד שתינתן לגאידמק זכות חזקה לצמיתות בבית היידן. יחד עם זאת, במקרה שיבוטל ההקדש על בית היידן יוסיף גאידמק לתמורה 2 מיליון דולר נוספים.

ההסכם גם קובע מספר מקרים בהם יופחת מחיר התמורה שישלם גאידמק, לפיהם: אם לא יוענקו לגאידמק זכויות חכירה בבית זיו בתוך תקופה של שלוש שנים, תופחת התמורה שישלם גאידמק בסכום של 20 מיליון דולר.

בנוסף, אם לא יוענקו לגאידמק זכויות כלשהן בבית היידן (זכויות בעלות ולחלופין זכויות חזקה בכפוף להקדש) במשך תקופה של שמונה שנים, תופחת התמורה ב-10 מיליון דולר. כמו כן, אם לא יוענקו לגאידמק הזכויות בבית הספר לאחיות, יופחת מסכום התמורה סכום של 4 מיליון דולר.

ההצעה הטובה ביותר

המפרק מציין בהודעתו לבית המשפט כי גאידמק התחייב בהסכם להפעיל את בית החולים במתכונת מלאה לתקופה של חמש שנים, ובנוסף הודיע על כוונתו להמשיך ולהפעיל את בית החולים לתקופה של לפחות 15 שנים נוספות. גאידמק, כך צויין, מנהל גם משא ומתן עם נציגי קבוצות העובדים בבית החולים.

לאור האמור טוען המפרק כי הצעתו של גאידמק היא ההצעה הטובה ביותר שיכול היה להשיג בנסיבות הקיימות, והיא אף הטובה ביותר בהשוואה להצעות אחרות שהוגשו. המפרק מציין כי גם ביחס להצעתה של אפריקה ישראל שבשליטתו של איש העסקים לב לבייב, אשר עמדה על 32.5 מיליון דולר והותנתה בהסרת ההקדש על בית היידן, הצעתו של גאידמק טובה יותר, שכן במקרה בו אכן יוסר ההקדש ישלם גאידמק 34 מיליון דולר.

על פי הודעתו של המפרק, למשרדי הממשלה יש השגות שונות על תנאי ההסכם, ולפיכך מבקש המפרק מבית המשפט פרק זמן של כשבועיים ימים על מנת לאפשר למשרדי הממשלה לגבש את עמדתם ביחס להסכם. הדיון בבקשה קבוע ליום ראשון הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully