וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מעט שרים עובדים בשביל חברות הסלולר"

ערן גבאי

17.7.2007 / 11:32

אופיר פינס תוקף את הממשלה בעניין האנטנות ומקדם טיוטת תקנות לחוק הקרינה, לאחר שהממשלה אישרה המשך פטור לסלולריות

בעקבות ההחלטה של ועדת השרים לענייני חקיקה אתמול להכשיל את הצעת החוק לביטול הפטור של חברות הסלולר בהקמת אנטנות קטנות, המוקמות ללא יידוע הציבור בהתאם לחוק הבזק ועוקפות את הצורך בהיתרי בנייה - הגיש ח"כ אופיר פינס הצעת חוק - טיוטת תקנות, כדי לנסות להסדיר את הנושא פעם נוספת.

חוק הקרינה הבלתי מייננת נכנס לתוקפו בראשית ינואר 2007. "עם כניסתו לתוקף חייב החוק את הממשלה להגיש תקנות ברורות לאישור הכנסת. עד היום, יותר מחצי שנה, ממשלת ישראל לא עשתה כן. את המחיר משלם הציבור", כותב פינס בהצעת החוק.

"לפיכך, הצעת חוק הקרינה הבלתי מייננת (תיקון) נועדה לתקן את המחדל ולקבוע בחוק תקנות מפורשות. מטרת התקנות היא להגן על הציבור והסביבה מפני ההשפעות של חשיפה לקרינה בלתי מייננת ולהסדיר את העיסוק במקורות קרינה".

בשיחה עם TheMarker הבוקר, תקף ח"כ פינס בחריפות את הממשלה על שהכשילה את הצעת החוק שביקשה להסדיר את עניין הקמתן של האנטנות הסלולריות הקטנות. "להצעת החוק לא היה סיכוי כיוון שמשרד התקשורת התנגד לה. לא היה סיכוי להתמודד עם חברות הסלולר שהן היום החברות החזקות ביותר במשק הישראלי. יש לא מעט שרים שעובדים בשביל חברות הסלולר, וזו הסיבה שגוררים רגליים. נמשיך להילחם בכנסת כדי להסדיר את הנושא".

ועדת שרים לחקיקה החליטה אתמול, למעשה, שיימשך מתן הפטור לחברות הסלולר בהקמת אנטנות קטנות, בגודל של 30, 50 ו-80 ס"מ המכונות מתקני גישה אלחוטיים. על פי הערכות, נאמד כיום מספרן של האנטנות הקטנות במאות רבות, ככל הידוע כ-800 אנטנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully