וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הכלכלית לירושלים ניסתה לגייס כ-145-190 מ' ש' באג"ח וגייסה כמחצית הסכום בלבד

גולן פרידנפלד

9.9.2001 / 19:37

איגרות החוב אינן סחירות ויישאו ריבית של 6%, הגבוהה ב-0.2% מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז; בין המוסדיים שהשתתפו בגיוס - חברות ביטוח וקופות גמל

החברה הכלכלית לירושלים גייסה כ-70-80 מיליון שקל באיגרות חוב לא סחירות - כמחצית מהסכום אותו תכננה לגייס מלכתחילה בהנפקת איגרות חוב, ואשר עמד על 145-190 מיליון שקל. יתרת הסכום תגויס בסיבוב נוסף אותו תנסה החברה הכלכלית להוביל. איגרות החוב יישאו ריבית של 6%, הגבוהה מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז לגופים המוסדיים ושעמדה על 5.8%.

בתמורה לאיגרות החוב התכוונה החברה הכלכלית לשעבד נכסים בשווי של 190 מיליון שקל, אך נראה כי נכסים בשווי האמור לא הספיקו לגופים המוסדיים בכדי לרכוש את איגרות החוב של החברה. בין המוסדיים שכן השתתפו בגיוס ניתן למנות חברות ביטוח וקופות גמל.

החברה הכלכלית סיימה את הרבעון השני עם גידול של 9.2% בהכנסות, שהסתכמו ב-98 מיליון שקל ברבעון השני, ועם ירידה של 75% ברווח הנקי, שהסתכם ב-7.8 מיליון שקל. הכלכלית ירושלים רשמה גידול של 6.6% בהכנסות משכר דירה, שהסתכמו ב-88.8 מיליון שקל, הכנסות של 2.2 מיליון שקל ממכירת דירות ורווח מתכנון, ניהול ופיקוח על פרויקטים בשיעור של 7.4 מיליון שקל.

מבני תעשייה , בה מחזיקה החברה הכלכלית לירושלים בשיעור של כ-60%, הצליחה לגייס כ-130 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים בחודשיים האחרונים, כך שהכישלון של החברה הכלכלית בגיוס הנוכחי בולט עוד יותר. פעילים בשוק סבורים כי מלכתחילה הסכום אותו ביקשה החברה הכלכלית לגייס היה יומרני מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully