וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת לנדא בחרה לקבל אופציה של מניות ומזומן תמורת החזקתה באינדיגו; תקבל 509 מיליון דולר

גתית פנקס

9.9.2001 / 18:44

משפחת לנדא, המחזיקה ב-44% מהון מניותיה של אינדיגו, תקבל 290 מ' ד' במניות רגילות של HP ו-218.7 מ' ד' במזומן, במידה שהחברה תמכור ב-1.6 מיליארד ד' או יותר ב-3 השנים הקרובות

שתי אופציות עומדות בפני בעלי המניות של חברת אינדיגו הישראלית לאחר רכישתה ע"י HP (היולט פקארד) : האחת, היא קבלת תמורה כוללת של 7.5 דולרים במניות רגילות של HP, והשנייה, היא שילוב בין רכיב מנייתי - תעודת זכויות ערך מותנות (CVR). מי שבוחר באופציה השנייה מקבל 6 דולרים במניות רגילות של HP בתוספת תעודת CVR אחת המקנה תשלום מזומן של עד 4.5 דולרים למניה.

לבעלי המניות יש עוד זמן רב להחליט באיזו אופציה יבחרו, אולם בעלת השליטה בחברה, משפחת לנדא, כבר החליטה לבחור באופציה השנייה. "זה נראה לנו עדיף לבחור באופציה שתקנה לנו 10.5 דולרים מאשר באופציה של 7.5 דולרים", אומר בני לנדא, מייסד החברה.

אומנם ההצעה הראשונה נחשבת אולי למשחק בטוח יותר, אולם כתוצאה מבחירתה של משפחת לנדא, המחזיקה ב-44% מהון מניותיה של אינדיגו (או 48.6 מיליון מניות), היא תזכה ב-290 מיליון דולר במניות רגילות של HP, ו-218.7 מיליון במזומן, כלומר ב-509 מיליון דולר.

הסכום יכול להיות נמוך מ-4.5 ד' למניה

התשלום במזומן (218.7 מיליון דולר) יינתן למשפחת לנדא במידה ותשיג אינדיגו הכנסות צבורות של 1.6 מיליארד דולר או יותר לאורך תקופה של 3 שנים מתאריך סגירת העסקה. הערך של כל תעודת CVR יעלה בצורה לינארית מערך אפסי, כנגד השגת הכנסות צבורות של מיליארד דולר לתקופת 3 השנים האמורה, ועד ל-4.5 דולרים, אם אומנם יושגו הכנסות מצטברות של 1.6 מיליארד דולר או יותר לתקופת 3 השנים הללו - כלומר, הסכום יכול להתברר כנמוך מ-4.5 דולרים למניה.

ההערכות הן, כי הקרן המשפחתית של לנדא השקיעה מכספה הפרטי כ-100 מיליון דולר - סכום גבוה ביותר שאינו מאפיין לרוב השקעות ממוצעות של מנהלי חברות, אפילו לא מייסדים.

האם לנדא משוכנע שהחברה תגיע למכירות של 1.6 מיליארד דולר, למרות שכיום יש לה מחזור מכירות של כ-200 מיליון דולר? "אין לי ספק. בלי HP התכוונו להגיע ליעד מכירות של מיליארד דולר בתקופה זו. כעת, כשחברנו לגוף כל כך גדול שיסייע לנו בשיווק ומכירות, 1.6 מיליארד דולר הוא בר השגה". אמר ועשה - שכן האופציה בה בחר לנדא מגלמת בתוכה את ההנחה של יעד מכירות זה.

"ייקח עכשיו בין חודשיים ל-6 חודשים עד לסגירתה הסופית של העסקה", אומר לנדא, "כך שאת תוצאות הרבעון השלישי נדווח כחברה עצמאית. לגבי הרבעון הרביעי של 2001, קשה לנו להעריך בשלב זה, אולם קיים סיכוי גבוה שעדיין נהיה עצמאיים בשלב זה".

לנדא חותך את הגלובוס

את שלושת הימים האחרונים מבלה לנדא בנסיעה לסניפי אינדיגו בעולם. כיצד 1,100 העובדים של החברה, כולל אלה בישראל (550), מקבלים את בשורת הרכישה? "ברור שעד שלא נפגשים איתנו פנים מול פנים ורק שומעים את סיפור הרכישה בחדשות, יש חרדות", אומר לנדא, "אבל אני מאמין שאחרי ששמעו אותנו, הם נרגעו".

לנדא עצמו אומר כי הוא אינו מתכוון לשנות את אופי פעילותו. "כבר זמן רב שאיני פועל אופרטיווית כמנהל בחברה. אני עסוק יותר באסטרטגיה והמנכ"ל (רפי מאור, ג.פ) בענייני הניהול. אני אמשיך ללוות את החברה בכל התחומים והמובנים, ובמקביל אייעץ לקרלי פיורינה, מנכ"לית HP, שבעצם פותחת בפני את כל HP. קשה לי להאמין שיהיה לי מה לומר לה בתחום של סרוורים, למשל, אבל בכל מה שקשור בדפוס והדמיה בהחלט יש לי מה לומר". לנדא ימשיך לשבת בנס ציונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully