וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים הפדיונות מהקרנות השקליות: הציבור פדה כמיליארד שקל בשבוע הראשון של ספטמבר

ליאור כגן

9.9.2001 / 16:26

לקרנות המט"ח זרמו כ-600 מיליון שקל מתחילת החודש, אולם כ-3.9 מיליארד שקל יצאו מהקרנות, רובם לפקדונות שקליים וחלקם לתוכניות חיסכון

המצב הבטחוני המידרדר, ההאטה הכלכלית והירידות החדות בבורסות ממשיכים לגרור שינויים בטעמיו של הציבור, מה שבא לידי ביטוי במערכת קרנות הנאמנות. מנתוני חברת מיטב עולה כי בשבוע הראשון של חודש ספטמבר הוחרפה מגמת משיכת הכספים מקרנות הנאמנות השקליות. כמיליארד שקל נמשכו מקרנות הנאמנות השקליות בשבוע הראשון של חודש ספטמבר, בהמשך לפדיונות של 4.4 מיליארד שקל בחודש אוגוסט.

"הציבור החל להבין אחרי שנים שהתשואה בקרנות השקליות אינה מובטחת, וכי ניתן גם לפתוח את העיתון ולגלות שהקרן השקלית השיגה תשואה שלילית", אומר מנהל כספים בשוק. אולם, נראה כי הציבור מבולבל בימים אלו; אין אלטרנטיבות טובות יותר - הדולר התחזק אבל קשה לדעת האם הפיחות יימשך, והבורסה לא מהווה עבורו אפיק השקעה נכון לעכשיו.

ואמנם, הכסף שיצא מהקרנות השקליות נכנס רק בחלקו הקטן לקרנות המט"ח (כ-600 מיליון שקל בשבוע הראשון של ספטמבר וכ-500 מיליון שקל באוגוסט), כאשר רובו, כ-3.9 מיליארד שקל, יצא ממערכת הקרנות.

לאן הכסף הזה הלך? להערכת פעילים בשוק ההון, הציבור מעדיף בימים אלו לשבת על פק"מים, ולשם זורם רוב הכסף. נראה גם שחלק מהכסף זורם חזרה לתוכניות החיסכון (בעיקר צמודות המדד, עקב ציפייה למדדים גבוהים לנוכח עליית הדולר), וחלק קטן יותר לפקדונות הדולריים.

מנתוני מיטב עולה כי הפדיונות הגדולים ביותר בחודש אוגוסט נרשמו בקרנות הנאמנות ארוכות הטווח, מהן יצאו כ-5.7 מיליארד שקל. יש לציין כי יציאת הכספים מהקרנות השקליות היתה מתונה יותר, בעקבות כניסה של חלק מהכספים, כ-1.3 מיליארד שקל, לקרנות השקליות קצרות הטווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully