וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמיקו ריסרץ': תעשיית השבבים העולמית יוצאת מהמשבר; IDC: המשבר דווקא מעמיק

הארץ

10.9.2001 / 9:10

מאת יובל דרור

תעשיית המוליכים למחצה (סמיקונדקטורס) תצמח ב-2002 בכ-23%, והכנסותיה יסתכמו בכ-193.5 מיליארד דולר - כך מעריכה חברת המחקר סמיקו ריסרץ' (Semico Research); על פי הערכת החברה, ב-2004 יסתכמו הכנסות התעשייה בכ-300 מיליארד דולר, אבל ב-2005 היא צפויה לעמוד בפני משבר נוסף.

לדברי נשיא סמיקו ריסרץ', ג'ים פלדן, לשפל בתעשיית השבבים יש שני גורמים עיקריים: "המיתון העולמי ורמות המלאי של החברות הפועלות בתחום".

רוב חברות המוליכים למחצה, אמר פלדן, דיווחו כי הצליחו להיפטר מהמלאים שלהן, ובכך להתחיל מחזור חדש של הכנסות ממכירת שבבים בטכנולוגיות חדשות; "עד 2002", הוסיף פלדן, "אם לחברות יישארו מלאים שכוללים מוצרים שיוצרו ב-98' וב-99', בטכנולוגיות שעבר זמנן, הן ייאלצו למחוק אותם לחלוטין".

אתר החדשות לתעשיית חצאי המוליכים, EETimes.com, דיווח כי חלק מיצרניות השבבים טוענות שהן מתחילות לראות את האור בקצה המנהרה; מנכ"ל ויו"ר חברת Fairchild Semiconductor, קירק פונד, אמר לאתר כי בחברה "מתארים את המצב כיציאה מהמשבר. זו אינה קפיצה גדולה, אבל כמות ההזמנות שלנו באוגוסט גדולה מזו של יולי ויוני, וכמות ההזמנות לספטמבר גדולה משל אוגוסט". למרות זאת, פיירצ'יילד תסיים את השנה עם ירידה של 20% בהכנסות, כשהתעשייה כולה תרשום נפילה של 28%.

חברות מחקר אחרות לא ממהרות להכריז על יציאה מהמשבר; חברת המחקר IDC, למשל, קובעת כי תעשיית המוליכים למחצה תספוג ירידה של כ-21% בהכנסות, ולא מוציאה מכלל אפשרות שבסוף השנה תציג התעשייה ירידה של כ-30% במכירות.

בסוף השבוע פירסמה IDC מחקר, לפיו תעשיית המחשבים תרשום, לראשונה מאז 85', ירידה של כ-1.6% במכירות המחשבים האישיים. לפי המחקר, ב-2001 יימכרו כ-129.6 מיליון מחשבים אישיים, לעומת 131.7 מיליון ב-2000. כמו כן העלה המחקר, כי המכירות למגזר הפרטי צנחו ב-2001 ב-9.6%, לעומת תחזית לירידה של 0.2% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully