וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההטבות בדרך לקצב

צבי זרחיה

18.7.2007 / 9:34

עד כה נכשלו בכנסת כל הניסיונות לקיים דיון ולקבלת החלטות בדבר שלילת התנאים לקצב. בינתיים התקציב רק גדל

ועדת הכספים תתבקש בקרוב לאשר תקציב מיוחד בסך כ-700 אלף שקל למתן הטבות ותנאים לכ-5 חודשים (עד לסוף 2007) לנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, למרות עסקת הטיעון במשפטו.

חלק מהכסף הוא הוצאה חד פעמית ומיועד בין היתר להכשרת לשכה (ככל הנראה בתל אביב), רכישת ציוד, ריהוט, מחשבים ומימון רכב שרד.

כנשיא לשעבר זכאי קצב מהמדינה לתקציב שנתי בסך של יותר ממיליון שקל בשנה לשכירת לשכה, מימון 3.5 תקנים של עוזרים, נהג, השתתפות במימון הוצאות ביתו הפרטי בקריית מלאכי, הוצאות אירוח חודשיות של 928 שקל וכן ביטוח בריאות על חשבון המדינה לנשיא לשעבר ולרעייתו גילה. נוסף על כל אלה קצב מקבל פנסיה החל מהחודש בסך 46,278 שקל.

עם פרישתו בתחילת השבוע של קצב מהתפקיד נדרש אישור תקציבי של ועדת הכספים למימון הוצאותיו באמצעות תקציב משכן הנשיא, וזה יוגש בקרוב לוועדה. עד כה נכשלו בכנסת כל הניסיונות לקיים דיון ולקבלת החלטות בדבר שלילת התנאים לקצב.

מהי עמדת הכנסת לגבי השלילה

ח"כ חיים אורון (מרצ) פנה כמה פעמים באחרונה אל יו"ר ועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), בדרישה לקיים דיון בשלילת התנאים לקצב. מיסז'ניקוב סירב לכנס את הוועדה בעניין והסביר כי מוטב שוועדת הכנסת, הדנה בכמה הצעות חוק בעניין שלילת ההטבות לאישי ציבור שהורשעו, תעסוק גם בעניין קצב.

אתמול החתים אורון 10 מבין 19 חברי ועדת הכספים על מכתב הקורא למיסז'ניקוב לכנס את הוועדה לדיון בעניין ההטבות לקצב. לפי תקנון הכנסת, שליש מחברי ועדה יכולים לדרוש מהיו"ר לערוך ישיבה בנושא מסוים. הח"כים שחתמו על הפנייה נוסף לאורון הם: ראובן ריבלין (ליכוד), שי חרמש (קדימה), אורית נוקד, אבישי ברוורמן ושלי יחימוביץ (עבודה), יצחק וקנין (ש"ס), ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), מגלי והבה ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל).

"אם יהיה רוב להצעה לביטול ההטבות לקצב - ההחלטה תהיה תקפה. במקרה שלא יימצא רוב בוועדה לביטול ההטבות, הציבור יידע מהי עמדת הכנסת בעניין", אמר אורון.

גם בוועדת הכנסת מוקפא הדיון בהצעות החוק לביטול ההטבות לאישי ציבור שהורשעו. בשל פגרת הקיץ שתחל ביום רביעי הבא, ייתכן שקצב יורשע בבית המשפט לפני שתשלול את תנאיו. במקרה כזה יידרשו הח"כים להוראת מעבר מיוחדת שתשלול את התנאים. לפי מהלך העניינים כעת - ח"כים רבים אינם ששים לפגוע בהטבות לקצב גם לאחר הרשעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully