וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ציפייה לירידות מתונות בפתיחה; מניית בזק צפויה להמשיך לבלוט

אלי דניאל

10.9.2001 / 8:48

היום פורסם ב"מעריב" כי קרן מקפת מעוניינת לרכוש את מניות החברה; מסחר חיובי צפוי באגיס לקראת התחלת ביקורת ה-FDA במפעל שבארה"ב

שבוע המסחר בבורסה התל אביבית החל אתמול בירידות שערים כאשר מדד המעו"ף נע כלפי מטה בכ-1.2%, וזאת על רקע גל הפיגועים שבוצעו אתמול אשר גרמו למותם של חמישה ישראלים ולפציעתם של עשרות אזרחים. גם הירידות החדות שנרשמו בבורסת הנאסד"ק בסוף השבוע שעבר תרמו לאווירת המסחר השלילית ממילא. פועל יוצא נוסף של ההסלמה הבטחונית הינו הפיחות בשקל, פיחות אשר צפוי להימשך גם בשבוע הקרוב.

רמי דרור, מנכ"ל די.בי.אם השקעות, מעריך כי יום המסחר הנוכחי יאופיין במחזורים נמוכים ובירידה של עד חצי אחוז במדד המעו"ף, תוך המתנה להתפתחויות המסחר בבורסות אירופה כמו גם למגמת החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק.

דרור מוסיף כי בקרב המשקיעים קיים חשש כי המשבר בחברות הטכנולוגיה הנסחרות בנאסד"ק עלול להגיע גם לחברות התעשייתיות הנכללות במדד הדאו ג'ונס (הדאו ג'ונס איבד בשני ימי המסחר האחרונים כ-4%). דרור מציין כי גם בבורסות האירופיות נרשמו בתקופה האחרונה ירידות שערים חדות.

מניית בזק , אשר הספיקה לאבד כ-5% מאז תחילת החודש, צפויה לרכז היום עניין רב, כאשר מגמת המסחר במניה קשה לחיזוי. מחד, הבוקר פורסם ב"מעריב" כי קרן הפנסיה הגדולה בישראל, קרן מקפת, הביעה עניין בהשקעה בענקית התקשורת הישראלית. מאידך, מניית בזק סובלת בתקופה האחרונה מסנטימנט השלילי הנובע מהקשיים בהפרטת החברה.

בהקשר זה, דווח אתמול כי בנק ההשקעות האמריקאי, מריל לינץ', לא הצליח למצוא משקיע רציני שירכוש את גרעין השליטה בבזק. בנוסף, אתמול הותיר בנק הפועלים המלצת "החזק" למניית החברה במחיר יעד של 6.8 שקלים, מחיר הגבוה בכ-20% ממחירה בשוק. בבנק הפועלים סבורים כי החברה עלולה לאבד כ-5% מנתח השוק העסקי שלה עד לתום שנת 2002.

מניית אגיס צפויה לבלוט היום, לחיוב. השבוע צפויה להתחיל הביקורת החוזרת של ה-FDA במפעל החברה הבת, CP - Clay park, בארה"ב. הנהלת אגיס העריכה, עם פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני, כי החברה תעמוד בהצלחה בביקורת ה-FDA, וכי לאחר הביקורת תקבל CP אישורים לשיווק שני מוצרים גנריים חדשים. עם זאת, במידה וביקורת ה-FDA תיכשל, הרי שהדבר צפוי להוביל לעיכוב בתוכניות הצמיחה של CP ואף עשוי להשפיע על רווחיות החברה בעתיד.

מחזורי המסחר הגבוהים במניית לאומי , עשויים להימשך גם היום. בשבוע שעבר רכש איש העסקים שלמה אליהו חבילת מניות נוספת של הבנק בהיקף של כ-8.2 מילון שקל, ובכך הגיע להחזקה של כ-8.11% ממניות הבנק. הבוקר פורסם ב"מעריב" כי אליהו ובנק אוצר התיישבות היהודים, המחזיק בכ-4.8% ממניות הבנק, מנסים לגבש קבוצה אשר תתמודד על רכישת גרעין השליטה בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully