וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גן העיר" בתל אביב למכירה

שרון שפורר

18.7.2007 / 17:50

שלמה אליהו ומשפחת שכטר מעמידים את הקניון בת"א למכירה ב-500 מיליון ש'. "עוד לא מגובשים כי יש לנו סנטימנטים גדולים למקום"

קדחת רכישות הקניונים מסרבת לשכוך. ל-TheMarker נודע כי שלמה אליהו ומשפחת שכטר מחפשים קונה לקניון "גן העיר", בו הם מחזיקים דרך חברת גן העיר. תג המחיר של "גן העיר" עומד על כ-500-450 מיליון שקל.

בנייתו של פרויקט גן העיר החלה בשנת 1984, על השטח שהשתייך לפני כן לגן החיות של תל אביב. הקניון נפתח במאי 1988. הוא תוכנן כמרכז קניות יוקרתי - ללא רשתות מזון, אוכל מהיר ובתי קולנוע - וממוקם במרכז תל אביב. לקניון גישה מהרחובות הדסה, אבן גבירול ושדרות בן גוריון, בצמוד לבניין העירייה.

מתחם גן העיר חולש על כ-41 אלף מ"ר. מרכז הקניות עצמו בן 21 אלף מ"ר, מתוכם כ-13 אלף מ"ר שטחים מסחריים ועוד כ-7,000 מ"ר שטחי מעברים. בקניון קרוב ל-100 חנויות וחניון צמוד, בן 20 אלף מ"ר ובו כ-1,000 מקומות חניה.

שלמה אליהו ומרדכי שכטר הקימו את גן העיר לפני כ-20 שנה במסגרת חברת גן העיר, בה הם מחזיקים שווה בשווה. החברה מנוהלת כיום על ידי יורם שכטר - בנו של מרדכי, ועל ידי משה גרלניק - חתנו של אליהו.

לחברת גן העיר שני פרויקטים מרכזיים נוספים מלבד גן העיר: הראשון, מלון הר ציון בירושלים; השני הוא פרויקט מגורי יוקרה בירושלים, אשר נקרא "ירושלים של זהב".

מחכים להצעה שאי אפשר לסרב לה

יורם שכטר אמר ל-TheMarker: "מגיעים אלינו לפחות 2 אנשים ביום. לא אכפת לנו לשמוע, יש לנו המון טלפונים ממשקיעים מקומיים וזרים שמציעים הצעות שונות. כמובן שתמיד יש הצעה שאי אפשר לסרב לה. יחד עם זאת, אנחנו עדיין לא מגובשים בעניין - בין היתר כי יש לנו סנטימנטים גדולים למקום".

"מלבד גן העיר יש לנו פרויקטים גדולים אחרים כמלון הר ציון - אותו אנחנו מתכננים להרחיב בימים אלה, אך ממתינים לאישורים הדרושים; ופרויקט "ירושלים של זהב", שהוא הפרויקט היוקרתי ביותר בארץ".

"הפרויקט ממוקם במרכז העיר ירושלים וצפוי לכלול 250 דירות, כשהמחירים בו סובבים סביב 10-20 אלף דולר למ"ר. כרגע סיימנו את בניית חלק א', הכולל 89 דירות - מהן מכרנו כ-40%. בשלב השני, שעדיין לא החל, יימכרו שאר הדירות".

"הפרויקט שווה היום כ-400 מיליון דולר וכולל בריכה ושירותים ייחודיים לדיירים - מבישול ותיקונים ואפילו עד בניית סוכה. יש שם אולם ספורט, אולם משחקים, ומקווה לנשים ולגברים".

שלמה אליהו הוא בעליה של חברת הביטוח אליהו, ומחזיק בכ-10% מבנק לאומי. באחרונה העריכו כי בכוונתו להשתתף במכרז לרכישת השליטה בבנק לאומי עד סוף השנה. בשנה שעברה הוא מימש את אחזקותיו בחברת הביטוח הפניקס, תמורת 930 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully