וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעז אוקון מונה לעורך משפטי ב"ידיעות"

כרמל בן צור

18.7.2007 / 18:07

זוהי הקריירה החדשה של מנהל בתי המשפט לשעבר. מקורב לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש: "כמה נמוך הוא יכול לרדת?"

הפתעה גדולה במערכת המשפטית: מנהל בתי המשפט לשעבר והשופט בדימוס בעז אוקון מצטרף לעיתון "ידיעות אחרונות" שם ישמש כעורך משפטי. אוקון אף צפוי לכתוב פרשנויות משפטיות על ענייני היום. הוא ייכנס לתפקידו כבר בימים הקרובים. בשיחה עם TheMarker אישר אוקון את הדברים.

לפני כשנה הודיע אוקון על התפטרותו מתפקידו בשל יחסיו העכורים עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, ולאור בקשתה כי יסיים את כהונתו. כעת תוהים גורמים במערכת המשפטית האם יצליח אוקון לשמור על אובייקטיביות בכל הקשור לסיקור בית המשפט העליון בכלל ובסיקורה של הנשיאה בפרט.

"אם מכל ההצעות שהוא קיבל בזו הוא בחר, אז שיהיה לו בהצלחה. השאלה היחידה היא כמה נמוך הוא יכול לרדת", אומר ל-TheMarker בתגובה ראשונה גורם המקורב לביניש. לדבריו, "גם ככה בידיעות לא אוהדים את הנשיאה, זה לא שעד עכשיו קיבלנו רק שבחים וביקורות אוהדות שם". עם זאת, הגורם ציין כי "אנו רוצים להאמין שבגלל התפקיד הקודם שלו, יהיה לו כבוד כלשהו למערכת בה הוא עבד ועסק".

הקרע בין ביניש לאוקון החל לפני כשלוש שנים, עת נחלקו שופטי העליון בדעתם בשאלת מינויה של פרופ' נילי כהן, מומחית בעלת שם עולמי בדיני חוזים מאוניברסיטת תל אביב, לבית המשפט העליון. ביניש והנשיא הקודם, אהרון ברק, נאבקו ביניהם - ברק היה בעד המינוי וביניש נגדו. אוקון, חבר טוב של כהן עוד מהימים בהם שימש כעוזר המחקר שלה באוניברסיטה, תפס שלא במפתיע את עמדתו של מורו הרוחני. לעמדה זו היה שותף גם שר המשפטים פרופ' פרידמן, שנחשב לידיד גדול של כהן.

כשאוקון הודיע במפתיע על פרישתו, אחת האפשרויות שהועלו היתה כי הוא ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים לצדו של חיים רמון. הסתבכותו של רמון בפרשת הנשיקה שהפכה לכתב אישום ולהרשעה פה אחד של שלושה שופטים, סתמה את הגולל סביב אפשרות זו, אך היא קיבלה חיים חדשים עם מינויו של פרופ' פרידמן לשר המשפטים.

בשעתו היו הערכות לפיהן אוקון ימונה לתפקיד ומקורביו תרמו אף הם לתחושה זו. לאחר שהתברר כי אוקון ויתר על התפקיד, עלה שמו גם בקשר לכהונה כפרקליט המדינה. זאת, לאחר שהפרקליט הנוכחי, ערן שנדר, הודיע על רצונו לסיים בקרוב את תפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully