וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמדוקס עקפה את התחזיות

עומרי כהן

18.7.2007 / 23:15

גידול של 14% בהכנסות החברה ברבעון שהסתיים ביוני ל-712 מיליון ד'. סמנכ"ל הכספים רון מוסקוביץ' פורש מתפקידו

מעמדה המוביל של אמדוקס בשוק שירותי הבילינג למפעילות הטלקום ותוכנות ה-CRM (ניהול קשרי לקוחות), לצד מדיניות הרכישות האגרסיווית, ממשיכים להניע את הצמיחה בהכנסותיה. אמדוקס סיכמה הערב את הרבעון השלישי של שנת הכספים 2007, שהסתיים בסוף יוני, עם הכנסות של 712.1 מיליון דולר. הכנסות אלו משקפות צמיחה של 13.7% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006.

במקביל, דיווחה אמדוקס על פרישתו של סמנכ"ל הכספים הוותיק, רון מוסקוביץ'. במקומו, מונתה לתפקיד תמר רפפורט-דגים, שכיהנה עד כה כסגנית נשיא לכספים בחברה והיתה כפופה למוסקוביץ'. הוא עצמו ימשיך בתפקידו עד אמצע נובמבר במטרה לסייע בתקופת המעבר.

הרווח התפעולי של אמדוקס גדל ברבעון שהסתיים ביוני ב-8.9% לעומת הרבעון המקביל ל-92 מיליון דולר. עם זאת, שיעורו מסך ההכנסות ירד ל-12.9% בהשוואה לרווחיות תפעולית של 13.5% שהציגה החברה ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה, רשמה אמדוקס רווח נקי של 88.2 מיליון דולר (40 סנט למניה בדילול מלא) בהשוואה לרווח של 85.6 מיליון דולר, שנרשם ברבעון המקביל. עם זאת, ללא הפחתות חשבונאיות חד פעמיות הקשורות לרכישת חברות והוצאות על אופציות, הסתכמו רווח הפרופורמה ב-120.6 מיליון דולר (54 סנט למניה). זאת, לעומת תחזית ממוצעת בשוק לרווח של 51 סנט למניה.

תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-87.1 מיליון דולר, והוא מורכב מתזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך של 126.5 מיליון דולר, בניכוי השקעות הוניות נטו ואחרות של 39.4 מיליון דולר.

במקביל, שיחררה אמדוקס תחזית לרבעון הרביעי של שנת הכספים 2007. החברה צופה הכנסות של 735-725 מיליון דולר ורווח פרופורמה של 54-52 סנט למניה. הרווח הנקי צפוי להיות 43-40 סנט למניה.

שווי חברה של 8.67 מיליארד ד'

דב בהרב, נשיא ומנכ"ל אמדוקס, אמר כי "ספקיות שירותים המובילות בעולם רואות בנו שותף אסטרטגי, עובדה המהווה את אחד המאפיינים העיקריים המייחדים אותנו בשוק ומתבטאת ביחסים ארוכי טווח ובהזדמנויות עסקיות חדשות עם לקוחותינו. למעשה, בזמן שנהנינו גם מזכיות חדשות, חלק ניכר מהצמיחה בהכנסות וברווחיות ברבעון זה מקורו בלקוחות קיימים. ספקיות שירותים ממשיכות בתהליכי שינוי ואמדוקס נשארה השותף המועדף עליהן לביצוע פרויקטים מורכבים. במהלך הרבעון השלמנו מספר שלבים מרכזים בפרויקטי הטמעה עבור לקוחות, דבר שיוביל להרחבת ההזדמנויות העסקיות בעתיד".

אמדוקס זכתה ברבעון האחרון במגוון חוזים חדשים, ביניהם פרויקט טרנספורמציה של מערכות OSS (מערכות תמיכה תפעוליות) אצל לקוח בעל מערכות BSS (מערכות תמיכה עסקיות) מתוצרתה. בשוק שירותי הבילינג לחברות הטלוויזיה בכבלים ובלוויין, המשיכה החברה להסב מנויים למערכותיה.

מוסקוביץ (44), נשוי+2, מונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים ב-2002 - תקופת המשבר בשוק הטלקום העולמי, אשר פגעה קשות גם באמדוקס. הוא החליף אז בתפקיד את בהרב לאחר שהאחרון מונה למנכ"ל. כעת, פורש מוסקוביץ' מתפקידו לאחר שקיבל הצעה לנהל עסקים בינלאומיים עבור גוף פרטי אשר שמו טרם נמסר לפרסום.

לדברי בהרב, היה רון חבר מרכזי בצוות ההנהלה של אמדוקס ותרם רבות להצלחת החברה בתשע שנים האחרונות. מוסקוביץ' עצמו, ציין כי הוא עוזב את אמדוקס ברגשות מעורבים ובצפייה לאתגר הבא בקריירה שלו. "אני מוצא סיפוק בעובדה שהחברה נמצאת במצב מצוין ובידיה המיומנות של תמר", הוא הוסיף.

רפפורט-דגים הצטרפה לאמדוקס בשנת 2004 לאחר שכיהנה כסמנכ"לית הכספים של אמבלייז הנסחרת בבורסה בלונדון. היא בעלת תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב והיא רואת חשבון מוסמכת. מינויה נראה טבעי לאחר שכיהנה כסגניתו של מוסקוביץ' בשלוש השנים האחרונות.

מניית אמדוקס נסחרה היום בנאסד"ק במחיר של 38.8 דולר, המשקף לחברה שווי של 8.67 מיליארד דולר בדילול מלא. אחרי פרסום הדו"חות, עלתה המניה ב-0.7% במסגרת המסחר שלאחר הסגירה. קופת החברה הכילה בסוף יוני 1.15 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully