וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברליץ חתמה על הסכם לשימוש בקו מוצרי לימוד השפות לילדים של קבוצת Q; היקף העסקה 1.5 מ' ד'

צורי דאר

10.9.2001 / 11:46

מנכ"ל Q: אנחנו במגעים לגיוס כ-7 מ' ד' מבנקי השקעות; מעריך כי עד 2002 החברה תחתום על חוזים דומים בהיקף כולל של כ-14 מיליון דולר

רשת ברליץ העולמית (Berlitz International), המתמחה בלימוד שפות, חתמה עם קבוצת Q המפתחת פתרונות מולטימדיה בתחום לימוד השפות, על הסכם לרכישת זכויות לשימוש בקו מוצרי לימוד השפות לילדים של Q. היקף העסקה, במסגרתה תתאים Q את המוצרים לצרכיה של ברליץ, הוא מיליון וחצי דולר.

מטעם Q נמסר כי ברליץ תעשה שימוש בקו המוצרים ללימוד שפות לילדים הכולל שימוש ביישומי מולטימדיה על גבי תקליטורים, בקלטות וידיאו ואודיו, בספרים ובתכני אינטרנט אינטראקטיוויים.

קבוצת Q מתמחה בפיתוח פתרונות מולטימדיה בתחום לימוד השפות והחינוך האינטראקטיווי (עם התמקדות בשפה האנגלית) לארגונים ולמשתמשים פרטיים. הקבוצה הוקמה ב-1993 בישראל על ידי ד"ר רוברטה סטוק, מאיר לבי, רן רוזנר ונועה ולד, שפרשו מחברת אדיוסופט. ב-1995 נכנסה כור תעשיות לקבוצה כמשקיעה וקיבלה בתמורה 35% ממניות החברה. ב-1997 העבירה הקבוצה את פעילותה ללונדון והונפקה בבורסה הלונדונית AIM.

בנובמבר 1998, רכשה Q את חברת השיווק הישיר האמריקאית Gessler Publishing Inc, שהתמחתה בהוצאה לאור והפצה של מוצרי לימוד שפות עבור שוק החינוך האמריקאי. בפברואר 2000 נרכשו מניות הקבוצה בחזרה מהציבור על ידי המייסדים וקרנות NIB Capital ו-Electra Partners לפי שווי חברה של כ-53 מיליון דולר.

בין לקוחות Q גופים ממשלתיים כמשרד החינוך ההולנדי, משרד החינוך ההונגרי, ומספר בתי הוצאה לאור מובילים כ-Longman ו-Oxford University Press.

מנכ"ל Q, יוסי דנציגר, אמר כי תחום ה-eLearning לא רק ששרד לאחר נפילת חברות הדוט.קום, אלא אף הצליח להוכיח כי יש בו יכולת מימוש הכנסות אמיתית. "אנו מעריכים כי עד 2002 נחתום על חוזים דומים לאלה של ברליץ, בהיקף כולל של כ-14 מיליון דולר, וכי עד 2004 ההיקף יעמוד על למעלה מ-30 מיליון דולר - הן בקו מוצרי האונליין והן בקו האופליין", אמר דנציגר.

דניציגר הוסיף כי החברה נמצאת במגעים עם בנקי השקעות ועם הקרנות NIB Capital ו-Electra Partners, הנמנות על בעלי המניות בקבוצה, לגיוס של כ-7 מיליון דולר. דנציגר העריך כי לאור יציבות שוק ה-eLearning תשמור הקבוצה על ערכה - 53 מיליון דולר.

החברה מעסיקה כ-75 עובדים במרכז הפיתוח בכפר סבא ובמשרדים באנגליה ובהולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully