וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסם פתחה מחדש את המחסן

רוני לינדר-גנץ

19.7.2007 / 15:41

המחסן נפתח לאחר בדיקה ובאישור וטרינר העיר פתח תקווה. תביעה ייצוגית בסך 50 מיליון שקל הוגשה נגד החברה

חברת אסם הודיעה כי חודשה אספקת המוצרים הקפואים והמצוננים במחסן אסטיב בפתח תקווה. מהחברה נמסר, כי "לאחר מהלך מאומץ שארך כ-40 שעות הושלמה בדיקת התהליכים והנהלים במחסן למוצרים קפואים ומצוננים של אסטיב בפתח תקווה. לאחר שצוות טכנולוגים ומומחים אישר כי המהלך הושלם והמחסן יכול לפעול באחריות ובסטנדרטים הבינלאומיים שאליהם מחויבת אסם, הוזמנה הווטרינרית של עיריית פתח תקווה, דר' תיקה בר-און להצגת הממצאים. לאחר בחינה מדוקדקת של התהליכים והמתקן הופעל המחסן והתחדשה חלוקת המוצרים".

הווטרינרית הראשית של פתח תקווה, דר' תיקה בר-און, אשר בהוראתה הושמדו בלילה שבין שני לשלישי על השמדת 2.5 טון של מוצרים במפעל, מאשרת את הדברים: "חברת אסם הציגה בפניי את נוהלי החברה הקיימים ואת הנהלים החדשים שהחברה אמורה ליישם על מנת לשמור על שרשרת קירור תקינה. לאחר בדיקה מדוקדקת של התהליכים הופעל המחסן והתחדשה חלוקת המוצרים. נמשיך לעקוב אחר פעולות החברה ונוודא כי הנהלים ישמרו באופן מלא".

בר-און אף מסרה ל-TheMarker, כי החברה שיתפה עמה פעולה באופן מלא. אתמול, אגב, הוציאה אסם צו מניעה נגד סמכותה של בר-און להוציא צו סגירה למפעל. במסגרת הבקשה האשימה אסם את בר-און בכך ש"הורתה על השמדת המוצרים שעל המשטחים שהיו בחוץ. ספק אם היה בכך צורך". בערב כבר נשמע מנכ"ל החברה גזי קפלן אחרת, כאשר התנצל והודה כי מדובר בתקלה חמורה.

תביעה ייצוגית על סך 50 מיליון שקל

פרשת אסם נראית מתרחקת מסיומה והתובעים הייצוגיים לא מבזבזים זמן: לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית על סך 50 מיליון שקל נגד אסם, בדרישה להחזר מלוא התשלומים ששולמו על ידי הצרכנים בגין רכישת מוצרי מזון המשווקים על ידי החברה ובהם "טבעול", "צבר", "עוף טוב" ואחרים. זאת בשל הפרסום כי אסם איננה דואגת לקירור או להקפאה במחסניה בפתח תקווה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דניאל מור, נטען כי בעקבות התנהלותה המחסן, נחשפים מוצרי המזון הקפואים או המקוררים לחיידקים מסוכנים, העשויים לפגוע בדרכי העיכול, שכן הם מתרבים בתנאי חום.

התובעת, לי אור, המעידה על עצמה כנשואה לבעל נכה ואמא לשלושה ילדים, רכשה לדבריה במהלך השבועיים הקודמים לפרסום הממצאים, מוצרי "עוף טוב" ו"צבר", שאמורים להיות קפואים או בקירור מתמיד, בעלות כוללת של כ-80 שקל.

לדבריה, לאחר פרסום הממצאים, כשהיא חרדה לבריאות משפחתה ובריאותה שלה, היא זרקה את המוצרים שרכשה לאשפה כדי שלא להסתכן באכילת מזון שהופשר מספר פעמים.

על כן היא קובעת את עילת התביעה להחזר כספי לציבור צרכנים שרכש מוצרי מזון פגומים אותם משווקת אסם, ונאלץ להשליכם לפח מטעמי זהירות בריאותית.

אור גורסת כי אסם היתה אמורה להודיע מיד לציבור הרחב כי מטעמי זהירות והיגיינה בריאותית, היא קוראת לציבור שלא להשתמש במוצרים ולהחזירם באופן מידי למרכזי חלוקה, על מנת לקבל החזר כספם.

לעמדתה של אור, אסם לא עשתה כן ועל כן היא פעלה באופן רשלני כלפי כלל ציבור הלקוחות שלה. טרם התקבלה תגובת אסם לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully