וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אלי שיצר

19.7.2007 / 23:29

הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ל-14,000 נקודות, מדד נאסד"ק ניתר ב-0.8% לרמת שיא של 6 שנים וחצי, ומדד S&P500 התחזק ב-0.4%

המסחר בוול סטריט התאפיין בעליות שערים לאור תוצאות כספיות טובות מצד החברות הגדולות, שדחפו את המדדים המובילים לעליות. זאת, למרות המשך אזהרותיו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בדבר עלייה משמעותית בסיכון בשוק משכנתאות הסאבפריים בסיכון גבוה. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ל-14,000 נקודות. מדד נאסד"ק ניתר ב-0.8% לרמת שיא שש שנים וחצי ל-2,720 נקודות, ומדד S&P500 התחזק ב-0.4% ל-1,553 נקודות.

ענקית המחשוב יבמ עקפה ברבעון השני את התחזיות בשוק עם צמיחה של 12% ברווח הנקי ל-2.26 מיליארד דולר, וגידול של 9% בהכנסות ל-23.8 מיליארד דולר. התוצאות הטובות הושגו הודות לרכישה של חברות תוכנה וגידול בשירותי מחשוב שבעקבותיהן העלתה יבמ את תחזיותיה לשנה כולה. יבמ נחשבת לאחת ממנהיגות מגזר המחשוב העולמי ולתוצאותיה עשויה להיות השפעה חיובית על המגזר כולו.

גם לענקית המסחר המקוון eBay היו אמש חדשות טובות למשקיעים. אי ביי דיווחה על זינוק של 50% ברווח הנקי ברבעון השני ל-376 מיליון דולר, הודות לצמיחה חזקה בעסקי התשלומים באינטרנט ולמרות ירידה במספר המכירות הפומביות באתר.

עם זאת, היום חזר יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, לגבעת הקפיטול ליום שני של נאומים, והמשיך לספק בשורות לא מעודדות, כשהפעם הוא מתמקד במשבר בשוק המשכנתאות ובהשלכותיו על הכלכלה האמריקאית. ברננקי ציין כי רמת הסיכון עלתה בצורה "משמעותית" בעקבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים. הערכותיו של ברננקי מדברות על היקף הפסדים של 100-50 מיליארד דולר. אתמול התגברו הירידות במדדים, לאחר שברננקי חתך את תחזית הצמיחה ל-2007, אבל השאיר ללא שינוי את תחזית האינפלציה לשנה הנוכחית. ברננקי חזר והדגיש כי החשש העיקרי של הבנק הפדרלי המרכזי הוא האינפלציה, וזאת כאשר במקביל נרשמת צמיחה כלכלית נמוכה.

בגזרת המקרו, נרשמה ירידה במספר הבקשות החדשות לדמי אבטלה ל-301 אלף, לעומת ציפיות לעלייה ל-311 אלף. מדד יוני לאינדיקטורים הכלכליים המובילים ירד ב-0.3%, כשהתחזיות הצביעו על ירידה של 0.1%, לאחר עלייה של 0.3% בחודש מאי.

ענקית האינטרנט גוגל תפרסם היום, לאחר הסגירה, את תוצאותיה לרבעון השני, כאשר בוול סטריט צופים בממוצע הכנסות של 2.68 מיליארד דולר ורווח של 3.59 דולר למניה. מניית גוגל נסחרת בשבוע האחרון סביב רמת שיא של 550 דולר, לאחר שהוסיפה כמעט 20% לערכה מתחילת 2007. כמו כן, נמצאות ברשימת המדווחות היומית גם חברת התוכנה הגדולה בעולם מיקרוסופט, וכן יצרנית מכשירי הסלולר וציוד הרשתות מוטורולה.

מניית סנדיסק (SNDK) נלחצה והתממשה ב-1.5% למחיר של 56.3 דולר, לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות היום לאחר המסחר. סנדיסק יצרנית מוצרי הפלאש (זיכרון בלתי נדיף) רכשה אשתקד את אם סיסטמס הישראלית ב-1.55 מיליארד דולר. מניית סנדיסק נמצאת בתקופה האחרונה במומנט חיובי ומאז סוף מאי הספיקה לזנק ב-31%, עקב ההשקה המוצלחת של מכשיר ה-iPhone של אפל והתחזית לגידול בביקוש העולמי לשבבי פלאש.

אצל הישראליות נפתחה אמש עונת הדו"חות עם התוצאות של ענקית שירותי הבילינג, אמדוקס.מניית החברה עלתה בתגובה לדו"חות ב-0.4% למחיר של 38.9 דולר. אמדוקס דיווחה כי הכנסותיה גדלו ברבעון שהסתיים ביוני ב-14% ל-712 מיליון דולר - ברף התחתון של התחזית המוקדמת - אולם בשורה התחתונה עקפה אמדוקס את התחזית הממוצעת בשוק עם רווח (פרופורמה) של 54 סנט למניה. לאחר פרסום התוצאות חזר בנק ההשקעות סיטיגרופ על המלצת "קנייה" לאמדוקס עם מחיר יעד של 47 דולר.

מניית אלווריון זינקה ב-5.8% לשיא של כשנה וחצי והיא דילגה מעל ל-11 דולר. החברה צפויה לדווח על תוצאותיה הכספיות בתחילת אוגוסט. קדחת ה-WiMax הנייד נמשכת והיום הודיעו חברת הטלקום והסלולר ספרינט וקלירוייר על שיתוף של ניוד סלולרי ביניהן ברחבי ארה"ב. הערכות מדברות על השקעה גדולה בתשתית ה-WiMax הנייד שממנה צפויות ליהנות כל החברות בתחום ובראשם אלווריון כשחקנית ראשית בו.

אל אמדוקס הצטרפה היום גם אלדין, חברת פתרונות אבטחת המידע למגזר הארגוני. אלדין עקפה את התחזיות המוקדמות עם גידול של 22% בהכנסות ל-25.5 מיליון דולר ועם רווח נקי של 3.9 מיליון דולר. במקביל, העלתה אלדין את תחזית ההכנסות ל-2007 לטווח של 106-100 מיליון דולר, מתחזית קודמת לטווח של 102-95 מיליון דולר. מניית אלדין התממשה ב-2.5% למחיר של 22.5 דולר.

לימקו-פידמונט, החברה הבת של תאת טכנולוגיות בארה"ב, השלימה אמש הנפקה ראשונית מוצלחת בנאסד"ק לפי שווי של 140 מיליון דולר. לימקו הנפיקה למשקיעים כ-3.8 מיליון מניות במחיר של 11 דולר למניה וגייסה סכום כולל ברוטו של כ-41 מיליון דולר.

תאת טכנולוגיות מכרה במסגרת הצעת מכר עוד כ-635 אלף מניות תמורת כ-7 מיליון דולר. עקב ביקושי יתר, הוגדל היקף ההנפקה ב-10%. מניית תאת עלתה ב-5% למחיר של 20.6 דולר. המסחר במניית לימקו החל היום תחת הסימול LIMC.

מניית ג’קדה עלתה היום ב-7% ל-3.8 דולרים, בעקבות זכייתה בחוזה עם חברת Harrah's, המפעילה אתרי קזינו ונופש. היקף החוזה לא נמסר. ג'קדה מתמחה במערכות אינטגרטיוויות לשיפור מערך שירות לקוחות במוקדים טלפוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully