וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל החמיצה התחזיות - פעם שנייה בתולדותיה

TheMarker

19.7.2007 / 22:31

ענקית האינטרנט רשמה רווח פרופורמה של 1.12 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים. המניה נופלת ביותר מ-5% במסחר לאחר הסגירה

ענקית האינטרנט גוגל (סימול GOOG) החמיצה היום את תחזיות האנליסטים בפעם השנייה בלבד מאז הנפקתה באוגוסט 2004, ועקב כך נופלת מנייתה ביותר מ-5% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט. גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, רשמה ברבעון השני של השנה רווח נקי של 925.1 מיליון דולר, או 2.93 דולרים למניה, זינוק של 28% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, הודות להמשך הצמיחה בעסקי הפרסום באינטרנט של החברה.

עם זאת, מדובר בירידה בהכנסות לעומת הרבעון הראשון של שנת 2007. בניכוי הוצאות הקשורות להקצאת אופציות למניות לעובדים, רשמה החברה ברבעון האחרון רווח של 1.12 מיליארד דולר, או 3.56 דולרים למניה - פחות מתחזית האנליסטים לרווח של 3.59 דולרים למניה.

גוגל, אשר זינקה בשנה האחרונה ביותר מ-100 מקומות במעלה רשימת 500 החברות הבורסאיות הגדולות ביותר בארה"ב של המגזין "פורצ'ן" (למקום ה-241), רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 2.72 מיליארד דולר, בניכוי תשלומים לאתרי אינטרנט אחרים. תוצאות החברה בשורה זו עלו על תחזיות האנליסטים להכנסות של 2.68 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 63% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

"תוצאותנו שוב משקפות את חוסנם של עסקי מחקר הליבה והפרסום שלנו", אמר מנכ"ל ויו"ר גוגל, אריק שמידט, בעת פרסום הדו"חות. עוד ציין שמידט כי החברה רשמה "צמיחה חזקה בהכנסות, למרות שמדובר ברבעון חלש במונחים עונתיים".

מניית גוגל, אשר עלתה בכ-15% מאז פרסום הדו"חות הרבעוניים הקודמים של החברה, נופלת ביותר מ-5% במסחר לאחר הסגירה, לאחר שנסגרה בירידה קלה בתום שעות המסחר הרגילות.

במהלך הרבעון האחרון, באמצע חודש אפריל, הודיעה על רכישת חברת הפרסום המקוון דאבל קליק תמורת 3.1 מיליארד דולר - כמעט כפליים מהמחיר ששילמה עבר אתר קבצי הווידיאו יו טיוב בשנה שעברה. הרכישה נועדה להרחיב את יכולותיה של גוגל בתחום הפרסום הממוקד באינטרנט. העסקה, שסגירתה צפויה עד סוף השנה, באה לאחר שגוגל גברה על מיקרוסופט ויאהו בתחרות על רכישת דאבל קליק.

במהלך הרבעון גם רכשה גוגל את חברת אבטחת הדואר האלקטרוני פוסטיני תמורת 625 מיליון דולר, וכן חשפה הסכם לשיתוף פעולה בתחום הפרסום המקוון עם חברת סיילספורס.קום. בחודש מאי, חשפה גוגל את שירות המפות Street View המאפשר לגולשים לראות צילומי 360 מעלות של מגוון מקומות ברחבי ארה"ב.

דו"חות גוגל באים בהמשך לדו"חות שפירסמו השבוע מתחרותיה יאהו ואי ביי. אי-ביי (סימול EBAY), מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, דיווחה אתמול על זינוק של 50% ברווחיה ברבעון השני הודות לעמלות גבוהות יותר על מכירות פומביות וצמיחה במספר הלקוחות העסקיים של שירות התשלומים המקוון פיי-פאל. החברה רשמה ברבעון רווח נקי של 375.8 מיליון דולר, או 27 סנט למניה, על הכנסות של 1.83 מיליארד דולר - צמיחה של 30% לעומת התקופה המקבילה.

(סימול YHOO) דיווחה שלשום על ירידה של 2% ברווח הרבעוני - זה הרבעון השישי ברציפות בו החברה רושמת ירידה ברווחיה - וקיצצה את תחזית ההכנסות לשנה כולה מטווח של 4.95-5.45 מיליארד דולר לטווח של 4.89-5.19 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully