וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חו"ל בקול

עירית רוזנבלום

20.7.2007 / 4:23

לנסוע לחו"ל זה קצת כמו טיול שנתי - אפשר לקבל מזה כאב ראש לא קטן. אך בכל שנה צצות עוד כמה המצאות חדשות לטובת הנוסע

שירות הסעות פרטי בחו"ל

מה זה: חברת טל לימוזין מציעה שירות הסעות בחו"ל. בעת הנחיתה בחו"ל מקבל הנוסע SMS שבו מצוין שם וטלפון של נהג שיחכה לו ביציאה ממסוף נמל התעופה. בין מגוון השירותים הניתנים: הסעות משדות התעופה למלון ובחזרה, רכבים צמודים לטיולים וגם לצורך פגישות ליום שלם (RoadShow).

איך זה עובד: השירות ניתן ביותר מ-250 שדות תעופה בעולם (ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, יפן, סין, ברזיל ועד המקומות האקזוטיים ביותר). הלקוח בוחר ממגוון רחב של רמות שירות, סוגי רכבים כמו מרצדס ולימוזינות - ניתן אף להגיע לרמת פירוט של סוג וצבע רכב ביעדים מסוימים. כל הנהגים דוברים אנגלית בנוסף לשפה המקומית ויכולים גם לשמש כמורי דרך. ניתן להזמין את השירות עד 10 שעות ממועד הטיסה, כמו גם ניתן להעביר מראש לו"ז עסקי של הנוסע, וזו מעבירה אותו לנהג בארץ היעד.

כמה זה עולה: 100-1,000 דולר - בתנאי שלא משתוללים במיוחד. הטיפול בתשלום נעשה בישראל, ישירות לחברה כנגד חשבונית.

חופשה על אי בודד

מה זה: השאלה מה הייתם לוקחים לאי בודד - כבר אינה דמיונית. חברת שלי טורס מציעה מגוון חופשות באיים בודדים להשכרה ברחבי העולם. אין מדובר בחופשה באי הכולל מלונות ותיירים רבים, אלא בהשכרה של אי פרטי שלם למספר מוגבל של אנשים - לרוב עד 15 איש - מתוך מטרה לשמור על פרטיות ועל אווירה ביתית.

איך זה עובד: החברה מציעה מגוון רחב של איים להשכרה בטווחי מחירים שונים. בין המקומות בהם ניתן לשכור איים: בהאמס, הונדורס, אירלנד וספרד. באיים מוצעות פעילויות מגוונות כדוגמת טיולי סירות, שחייה וצלילה. כך, למשל, האי קילולו (Kilulu Island) בקניה, הממוקם כ-100 ק"מ צפונית לעיר מומבסה וכ-17 ק"מ ממלינדי; באי וילה דה-לוקס הכוללת 3 חדרי שינה, סלון רחב, טלוויזיה, טלפון, בר, חדר אוכל מרווח, חדר אמבטיה נוסף, מרפסת שמש, בריכת שחיה פרטית עם נוף פתוח לאוקיאנוס ההודי וכמובן חוף פרטי. על האי בית נוסף היכול להכיל עד 4 אורחים. במקום טבח המבשל את כל הארוחות, אבל אם נמאס אפשר גם לסעוד בקלאב הקרוב "וואטאמו" שאליו מגיעים באמצעות מכונית ממוזגת הנהוגה בידי נהג פרטי. הדרך הנוחה להגיע לאי הינה בטיסה למומבסה ממנה יאסוף אתכם צוות האי.

כמה זה עולה: החל מ-1,800 יורו ליום ל-6-8 אורחים - הכל כלול, אך ללא טיסות מישראל כמובן.

המלצות על סוכני נסיעות

מה זה: לא רק בעלי מקצוע כמו שרברבים ומוסכניקים מקבלים ציונים ברשת - מעכשיו תוכלו גם לקבל המלצות על סוכני נסיעות: אתר TraveList.co.il, המתמחה בהשוואת מחירים בתחום התיירות, מוסיף כלים חדשים הבוחנים את רמת השירות של סוכני נסיעות שונים. זאת על פי חוויותיהם האישיות וניסיונם של גולשים שהזמינו חבילות תיירות באמצעות האתר. הדירוג מאפשר לגולשים לבחון את רמת המקצועיות ורמת השירות של כל סוכן בהשוואה לסוכנים אחרים, בנוסף להשוואת המחירים.

איך זה עובד: דירוג הסוכנים מ-1 (גרוע) ל-5 (מצוין) מחושב על פי שאלון המשוב שנשלח לגולשי טרווליסט לאחר ביצוע פנייה טלפונית או הזמנה אינטרנטית אצל אחד מסוכני הנסיעות. הציון הכולל משקלל 3 פרמטרים עיקריים: רמה מקצועית (30%), זמן תגובת הסוכן (30%) ורמת שירות כללית (40%). האתר מציג ציון כולל של כל המשובים וגם ציון של הפעילות בחודש האחרון בלבד - הצגה זו מאפשרות לגולש לבחון האם היה שיפור ברמת השירות. תוצאות משובי הגולשים נשלחות גם אל סוכני הנסיעות בהתאמה, כך שכל סוכן יכול לעקוב ולבדוק את רמת השירות שלו ולדעת לפי דיווחי הגולשים כיצד ניתן לשפר את רמת השירות.

צ'ק אין מהבית

מה זה: השירות של חברת אל-על, שהושק לפני חודשיים, מאפשר לנוסעים לעשות צ'ק אין מהבית ומוכתר בקלות רבה תחת הכותרת "איך לא חשבו על זה קודם?". מדובר בשירות פשוט אך גאוני: הנוסעים יכולים לעשות צ'ק אין מביתם, ערב לפני הנסיעה - כולל מסירת המזוודות וקבלת כרטיסי העלייה למטוס.

איך זה עובד: דייל וסלקטור מגיעים לבית הנוסע, עורכים בידוק ביטחוני למטען שלו שמועבר אחר כך לנתב"ג. בסיום התהליך נמסר לנוסע כרטיס העלייה למטוס. את השירות מפעילה חברת הום צ'ק-אין מקבוצת שחר, שבה שותפים גם כדורסלן העבר נדב הנפלד וראש המוסד לשעבר שבתאי שביט. השירות ניתן שש שעות עד 24 שעות לפני הטיסה. כך, הנוסע יכול להגיע לטיסה כשהוא נושא עמו את תיק היד בלבד, היישר אל ביקורת הדרכונים. את השירות אפשר להזמין בטלפון. אבל קחו בחשבון שמאז שהחל השירות נאלצה קבוצת שחר לדחות כ-1,000 פניות בגלל מחסור בכוח אדם ובמשאיות.

כמה זה עולה: 49 דולר לנוסע (עד ארבעה נוסעים) ועוד 5 דולרים לכל נוסע נוסף.

שכירת רכבי יוקרה בחו"ל

מה זה: חברת אוויס מאפשרת ללקוחותיה לשכור מכוניות יוקרה ונישה באנגליה ובארה"ב, ביניהן פורשה, אסטון מרטין, מרצדס, קדילאק, האמר ועוד.

איך זה עובד: בשלב זה ניתן לשכור מכוניות נישה כאלה רק בארה"ב ובאנגליה ורק באמצעות מרכזי ההזמנות של אוויס באותן מדינות ולא דרך מרכז ההזמנות של אוויס בישראל. בעתיד יורחבו מגוון היעדים ודרכי ההזמנה של מכוניות אלה.

כמה זה עולה: מחירים לדוגמה באנגליה: אסטון מרטין כ-400 ליש"ט ליום; פורשה 977 קאררה קבריולט - 380 ליש"ט ליום; בארה"ב: קרייזלר קרוספייר קבריולט - 85 דולר ליום.

מט"ח בנמל התעופה

מה זה: הישיר הראשון חנך שירות מיוחד בשיתוף - Change Place שירות מסירת מטבע חוץ רגע לפני העלייה למטוס.

איך זה עובד: במסגרת השירות, יכול הנוסע להזמין מט"ח באמצעות מוקד הטלפון או האינטרנט והמט"ח יחכה לו במעטפה בשדה התעופה בדלפק צ'יינג' פלייס. החיוב על העסקה נרשם בחשבון העו"ש ואינו מעמיס על המסגרת בכרטיס האשראי. לרשות הנוסע מגוון רב של סוגי מטבעות, כולל מטבעות אקזוטיים שאינם בנמצא בסניפי בנקים רגילים. השירות ניתן 24 שעות בכל ימות השנה.

כמה זה עולה: השירות יוענק בשער מועדף בין 0.2%-04% בשער החליפין.

חידושים למטיילים - ברשת

מאגר של כ-23 אלף בתי מלון: אתר האינטרנט של אלדין טרוול (aladdintravel.co.il) השתדרג ועתה הוא כולל מאגר של כ-23 אלף בתי מלון ו-3,000 סיורים ברחבי העולם. בנוסף, האתר מספק ללא תשלום מידע רב על מפות, ויזות, מידע רפואי, המרת מטבעות ואירועים שמתקיימים בעיר המבוקשת ומאפשר להוריד שוברי הנחה למסעדות ולאירועים. האתר מוצג בארבע שפות: עברית, רוסית, ערבית ואנגלית.

מנוע חיפוש עולמי: אתר TraveList.co.il החל לשתף פעולה עם מנוע החיפוש WORLD HOTEL LINK בעזרתו אפשר לאתר בתי הארחה, אכסניות, צימרים ומלונות בוטיק ביעדים שונים ברחבי העולם. מנוע החיפוש נותן מענה ביעדים בהם קשה בדרך כלל לאתר פתרונות לינה בכלל, ובמחירים סבירים בפרט. בין היעדים נמנים מדינות כמו קמבודיה, סין, ואנואטו, ויטנאם, האיים הקאריביים, קוסטה ריקה, אוסטרליה, איי פיג'י, מדגסקר, סינגפור, הפיליפינים והאיים המאלדיביים. זאת לצד מדינות קרובות כמו פורטוגל, לטביה, בולגריה, קניה, קפריסין ועוד. באמצעות חיפוש פשוט, בהתאם לקטגוריית היעד (מדינה ועיר) ורמת המחיר המבוקשת, מתקבלת רשימת מלונות הכוללת תיאור קצר של המלון, תמונה, מספר החדרים ומחיר חדר ללילה ביורו או בדולר אמריקני. מנוע החיפוש WORLD HOTEL LINK הוקם ב-2002 כפרויקט של הבנק העולמי במטרה לסייע למלונות קטנים ובינוניים בערים ומדינות בעלות גישה מוגבלת לאינטרנט. המידע המתקבל באמצעות המנוע, הכולל גם המלצות על מסעדות, תחבורה וקניות, מבוסס ומנוהל על ידי אנשי מקצוע מקומיים המכירים מקרוב את המקומות.

יש מה לעשות גם בדרום: עד כה היה קשה למצוא אתר המרכז פעילות תיירותית בדרום ישראל - המושך מאות אלפי מטיילים בשנים האחרונות. מחלבת יטבתה השיקה בשיתוף אתר "מסע אחר" אתר חדש - "טעם החופש" (www.masa.co.il /yotvata.php) המציע עולם תוכן שלם ומקיף על חופשות, טיולים, בילויים, אוכל, אטרקציות ופינוקים. לצד המידע השוטף, תופיע באתר בכל שבוע הפניה למקום או פעילות שמזמינה את המטיילים לקחת בה חלק. אלה כוללים אתרי ספא בדרום, מסעדות גורמה, בריכות, טיפולי מסג' והפתעות.

תרגום שפות זרות בסלולרי

מה זה: חברת סטארט-אפ ישראלית חדשה פיתחה שירות מיוחד לנוסעים, שיקל על המתקשים באנגלית ובשפות זרות להסתדר בחו"ל. שירות GO9999 של חברת תרגומסל מתרגם טקסטים בעברית ל-8 שפות ולהיפך - באמצעות שימוש בטלפון הסלולרי. השפות הן אנגלית, רוסית, ערבית, ספרדית, גרמנית, איטלקית, צרפתית ופולנית. אם נתקלים בחו"ל בטקסט לא מובן ניתן לתרגם אותו לעברית.

איך זה עובד: השאלה נשלחת על ידי הצרכן ב-SMS והטקסט המתורגם מגיע בשפה המבוקשת בהודעת SMS אחרי מספר שניות.

כמה זה עולה: ההתחברות לשירות כרוכה בתשלום - לבעלי מנוי קבוע בעלות של 8 שקלים לחודש ועלות מופחתת להודעת SMS של 70 אגורות. ניתן גם לקבל שירות על בסיס התחברות חד פעמית בעלות של 1.20 שקל בלבד עבור כל תרגום הודעה.

סייע בהכנת הכתבה זוהר בלומנקרנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully