וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון נופלת לרמה הנמוכה מאז 1998; אריקסון ונוקיה מובילות הירידות במגזר

יהודה שויצר

10.9.2001 / 12:22

מניית UPC עולה ב-6% לאחר שהודיעה על מינוי מנכ"ל חדש; מניית קרדיט סוויס יורדת ב-4% ומובילה את הירידות במגזר הפיננסים

המגמה השלילית שפשטה בשבוע שעבר בבורסות אירופה גלשה גם לפתיחת שבוע המסחר הנוכחי, עת המדדים המובילים רושמים ירידות שערים. את הירידות מובילות מניות ציוד התקשורת בראשות אריקסון.

בלונדון יורד מדד ה-FTSE ב-0.7% לאחר שאיבד בשבוע שעבר 5.4% מערכו. בפרנקפורט רושם מדד הדקס ירידה של 0.9% והנויר מרקט ממשיך לאבד גובה ונופל ב-2% לשפל. ירידות שערים נרשמות גם בפאריס עת ה-CAC 40 יורד ב-0.7%.

מניית יו.פי.סי, חברת הכבלים הגדולה באירופה ומבעלות השליטה בחברת תבל הישראלית, עולה ב-6% למחיר של 35 יורוסנט. החברה הודיעה היום על מינויו של ג'ון ריורדן למנכ"ל החברה. ריורדן, בן ה-59, יחליף את המנכ"ל הקודם מארק שניידר, שהודיע כי יעזוב את תפקידו ברגע שיימצא לו מחליף.

מניות חברת הטלקום KPN מזנקות ב-8% לאחר שזו הודיעה כי היא מחפשת אחר מנכ"ל חדש.

מניות חברת הטכנולוגיה הבריטית ספירנט עולות ב-0.8% לאחר שזו הודיעה כי מכרה את חטיבת הגלאים שלה לג'נרל אלקטריק ב-220 מיליון דולר במזומן. חטיבת הגלאים מייצרת ומפתחת גלאי חום, לחץ ולחות.

מניות ציוד הטלקום מאבדות גובה בהובלת מניית ענקית רשתות הסלולר אריקסון, שמאבדת 4.1%. נוקיה, המתחרה מפינלנד, יורדת ב-1%. בפאריס יורדת אלקטל ב-2.2%. מנגד, מרקוני הבריטית מזנקת ב-8.3%.

חולשה נרשמת גם בקרב מניות הפיננסים בהובלת קרדיט סוויס שיורדת ב-4%. מניית לוידס הבריטית יורדת ב-1% ודרזדנר בנק רושמת ירידה של 0.8%.

מניות יצרנית הרכב פולקסווגן יורדות ב-3% לאחר הערכה שהתפרסמה ב"פייננשל טיימס" לפיה החברה לא תעמוד ביעדים שהציבה לעצמה ברבעון הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully