וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדשטיין נגד ויסברג

גולן פרידנפלד

10.9.2001 / 13:39

מאבק על יו"ר ארגון החברות הציבוריות; התפקיד מבטיח השתתפות בדיונים מכריעים

המאבק בין דני גולדשטיין, יו"ר הדירקטוריון בקבוצת פורמולה , לרון ויסברג, מנכ"ל הכשרת הישוב , על תפקיד יו"ר ארגון החברות הציבוריות, יסתיים ביום רביעי הקרוב באסיפה הכללית השנתית של הארגון. השאלה המעניינת היא מדוע לשני האנשים הללו יש צורך בתפקיד הציבורי בנוסף לתפקידיהם הקיימים במסגרת חברות הענק אותן הם מנהלים?

ארגון החברות הציבוריות הוא ארגון התנדבותי שאמור לייצג את החברות הציבוריות במשק ומונה נכון להיום כשני שליש מהן. סמכויותיו של הארגון אינן פורמליות, אך אם לשפוט על פי מעורבותו של הארגון בהחלטות הרגולטוריות בשוק ההון עד כה (כמו למשל חוק הרישום הכפול), הרי שהעובדה שנציגיו (בדרך כלל היו"ר) יושבים בוועדות המייעצות לרשות ניירות ערך ולוועדת הכספים, מעניקה לו את מקור כוחו. שכן שם נחרץ גורלן של ההצעות הרגולטוריות השונות, שהעדכנית ביותר ביניהן היא המעבר לדיווח חשבונאי על בסיס נומינלי.

השינוי החוקתי הגדול ביותר בתקופה האחרונה היה ללא ספק חוק הרישום הכפול. החוק איפשר לחברות הרשומות למסחר בארה"ב להירשם למסחר בבורסה המקומית ללא צורך בהכנת תשקיף מיוחד ובהקלות באופן הדיווח השוטף. לא במקרה, דני גולדשטיין היה הראשון שניצל את יתרונות חוק הרישום הכפול ורשם את מג'יק למסחר בתל אביב במסגרת החוק החדש, ומאוחר יותר רשם גולדשטיין גם את קריסטל פתרונות מקבוצת פורמולה.

לשני האישים אינטרסים זהים בהתמודדות על התפקיד, כשהקו המשותף לשניהם הוא עמדת הכוח שמעניק להם התפקיד, ולו רק מעצם העובדה שהוא מעניק להם כרטיס כניסה לחשובים שבדיונים הרגולטוריים בשוק ההון. גם אם השפעתם על הדיונים הרגולטוריים תהיה נמוכה, שכן ברור לכולם כי הם לא חפים מאינטרסים, הרי שהמידע שיקבל, מי מהם שייבחר, אודות המתרחש באותם דיונים, עשוי לסייע לאסטרטגיה העסקית שלו.

מצד שני, בחירה באחד מהאישים הללו תביא לכך שהמשקל שייחסו לו בשוק ההון, ברשות ניירות ערך ובוועדות הכספים השונות, יהיה גבוה יותר, על סמך נסיונו העסקי העשיר ומתוקף תפקידו הנוכחי. עובדה זו עשויה לשרת את האינטרסים של כלל החברות הציבוריות, ובתוכם גם את החברות של שני המועמדים הנוכחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully