וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: ירידה של 10.3% בביקוש לעובדים באוגוסט

עינב בן יהודה

10.9.2001 / 14:45

מנתוני מנפאואר עולה כי מאוגוסט 2000 חלה ירידה של 41.2% בביקוש הכללי לעובדים. הירידה המשמעותית ביותר בהשוואה חודשית ושנתית נרשמה גם החודש בענף המחשבים והתקשורת

בחודש אוגוסט חלה ירידה של 10.3% בביקוש לעובדים לעומת חודש יולי 2001. מאוגוסט 2000 חלה ירידה של 41.2% בסך הביקוש לעובדים. הירידה הבולטת ביותר בהשוואה חודשית ושנתית נרשמה גם החודש בענף המחשבים והתקשורת.

כך עולה מסקר דרושים על פי נתונים מנוכי עונתיות, שפירסמה היום חברת מנפאואר ישראל. סקר הדרושים מתבסס על מודעות דרושים (מלים ושטח) המתפרסמות בלוחות העיתונים הגדולים.

דליה נרקיס, מנכ"ל חברת מנפאואר ישראל, מציינת כי קצב הירידה המואץ בביקוש לעובדים בחודש אוגוסט קשור בשני גורמים - האחד, החרפת הירידה בביקוש לעובדים חדשים, בעיקר בענף ההיי-טק, והשני, תסמונת "אחרי החגים" המאפיינת מעסיקים רבים.

לדברי נרקיס, תקופה זו מאופיינת בהוצאת עובדים רבים לחופשות ובמיעוט ימי עבודה. להערכתה, אחרי החגים ישובו מעסיקים רבים לבחון את מצבם, ולקבל החלטות על אודות הרחבה או צמצום מצבת כוח האדם בחברתם.

נרקיס מציינת כי הביקוש לעובדים בחודש אוגוסט 2001 נמוך בכ-40% מתקופת השפל במשק הישראלי שאפיינה את ראשית 1999.

לדברי נרקיס, הירידה בביקוש לעובדים בחודש אוגוסט בהשוואה ליולי 2001 איפיינה את כל ענפי המשק, פרט לענף הבנייה, בו הביקוש לעובדים מתחיל להתייצב, כנראה בשל ההאטה בענף הבנייה המושפעת גם היא מהמיתון במשק. בענף התעשייה והמתכת נרשמה ירידה של 19.7% בביקוש לעובדים, במקצועות הנדסיים ירידה של 7%, באקדמאים וניהול חלה ירידה של 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully