וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי קיי, מנכ"ל רוברטסון סטיבנס ישראל: קשה לשכנע מנכ"לים לבוא לישראל, אבל הם יסכימו להשקיע בחברות ישראליות

גתית פנקס

10.9.2001 / 14:17

אופטיבייס ביטלה את הפרזנטציה שלה בכנס של בית ההשקעות האמריקאי; קיי: "אני אופטימי, אבל אין סיבה לחשוב ששנת 2002 תהיה טובה משנת 2001"

"אני אופטימי, אבל במקביל אני מבין שאין סיבה לחשוב ששנת 2002 תהיה טובה משנת 2001", כך אומר היום אנדי קיי, מנכ"ל רוברטסון סטיבנס ישראל, במסגרת הכנס השביעי במספר שעורך בית ההשקעות האמריקאי בישראל.

1,000 אנשים נרשמו לכנס - בדומה למספרים של השנה שעברה - ואולם נראה כי 100 הזרים שנרשמו לכנס מייצגים דווקא מגמת ירידה. זהו הכנס השני שמקיים בית ההשקעות כאשר הסניף הישראלי מוחזק בבעלותו המלאה, ללא חלקה של אוורגרין בשותפות.

"אנחנו מתכוונים להמשיך ולחזק את הנוכחות שלנו בישראל", אומר מיטש וויטפורד, מנהל קבוצת שוקי ההון בבית ההשקעות, "ורואים בכנס שאנו מקיימים מדי שנה הזדמנות עבור משקיעים להשקיע בחברות בשלבים מוקדמים".

תמיד קורה משהו בזירה הבטחונית

בבית ההשקעות מבקשים להדגיש כי גם השנה החליטו לקיים את הכנס בישראל, למרות המצב הבטחוני. למעשה, וייטפורד אומר היום כי בכל פעם לפני קיום הכנס בישראל "קרה משהו": ב-1995 הכנס התקיים ימים ספורים לאחר רצח יצחק רבין, כנסים אחרים קוימו בצל הסלמה בעיראק, והכנס של השנה שעברה התקיים על רקע תחילת הידרדרות היחסים עם הפלשתינאים (מה שכונה אח"כ "אינתיפאדת אל אקצה").

"אין ספק כי קיים חשש מכיוונם של משקיעים להגיע לארץ, אולם אין לזה קשר להשקעות שהם מוכנים לעשות בחברות הישראליות", אומר וויטפורד. גם מכיוונו של קיי נשמעים צלילים דומים: "אני לא אומר לך שתצליחי לשכנע מנכ"ל של חברה גדולה לבוא לישראל, אבל הוא יסכים להשקיע בחברה, לאחר בדיקה מדוקדקת שלה".

המצב הבטחוני אולי לא היווה סיבה לביטולים, אבל צרות מבית כן - מי שביקש לשמוע את הפרזנטציה של חברת אופטיבייס , נתקל בשלט בו התבשר על ביטולה. נראה כי האירועים האחרונים בחברה - השתלטותה של חברת פסטין, התפטרותו של היו"ר והמנכ"ל, רן איזנברג, ופיטורי העובדים - הביאו לביטול.

בעבר, ההנפקות הפרטיות היו בעסקי הליבה של רוברטסון, וכך גם היום. "זה נכון שקיווינו לבצע יותר הנפקות בשוק הציבורי במקביל, אבל אנחנו מודעים לכך שכיום מעט מאוד הנפקות מתבצעות", הוא אומר.

רוברטסון סטיבנס חתום על ההנפקה האחרונה של חברה ישראלית שבוצעה בבורסת הנאסד"ק - וריסיטי (סימול VRST). זו מסתמנת בינתיים כאחת ההנפקות המוצלחות ביותר בתקופה האחרונה בנאסד"ק כולו, שכן השיגה עד כה תשואה של יותר מ-80% מאז הנפקתה.

גם גיוון בדרך

בסוף החודש יתקיים הפרייסינג של חברת גיוון אימאג'ינג הישראלית במסגרת הנפקה שרוברטסון סטיבנס משתתף בהובלתה. קיי: "אני מנוע מלדבר בצורה ספציפית על החברה (לאור תקופת השקטה לפני יציאה להנפקה, ג.פ), אולם אני יכול לומר שהפעילות במכשור רפואי ותחומים משיקים נמשכת", הוא אומר. אם הכל יילך לפי תוכניות בתי ההשקעות המובילים את החברה ל-IPO, החברה תגייס 65 מיליון דולר לפי שווי שוק של 325 מיליון דולר.

אז ממה נובעת האופטימיות של קיי לגבי השוק בכלל וישראל בפרט? "אני לא אופטימי תלוש, יש לי הוכחות להשתפרות ולכך שהמצב אינו גרוע", הוא אומר, "אני רואה שהפעילות שלנו בתחום ההשקעות הפרטיות והמיזוגים והרכישות ממשיכה, ויש היום לחברות העולמיות היכרות טובה מאוד עם הטכנולוגיה הישראלית. המושג 'ישראל' עדיין מזוהה עם מצוינות ופיתוחים טכנולוגיים".

קיי ממשיך להצטייר כאופטימיסט גם כאשר הוא אומר כי הוא שמח בשביל התעשייה הישראלית ש"ההחמרה במצב הגיאופוליטי התרחשה לאחר התיקון של הנאסד"ק. אם זה היה קורה אחרי כן, ההיי-טק הישראלי היה מקבל מכה קשה כפולה".

רוברטסון סטיבנס הוא חבר בבורסת הנאסד"ק ובורסות מובילות אחרות, ויש לו 1,200 עובדים בעולם. בישראל, החברה שוכרת שטח של 670 מ"ר במגדלי הפלטיניום בת"א. "אין לנו כוונות להתרחב בשטח, ואני מקווה שהמשרדים הללו יספיקו לנו למספר שנים, ואולם אנחנו בהחלט מקווים להרחיב את הפעילות שלנו בישראל. ראשי הבנק מייחסים חשיבות רבה לפעילות שלנו בארץ", אומר קיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully