וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת הסחורות של ניו יורק צופה רווחיות ממערכת המסחר האינטרנטית ACCESS

דפנה מאור

10.9.2001 / 14:56

ACCESS, מערכת המסחר לאחר הסגירה, היתה בעבר שירות לא רווחי שטיפל ב-5% ממחזורי המסחר בחוזים על נפט

בורסת הסחורות של ניו יורק (NYMEX) הודיעה היום כי היא צופה להגיע לרווחיות בתחום המסחר המקוון לאחר הסגירה. הרווחיות תתאפשר לאחר שניימקס הסיבה את מערכת המסחר שלאחר הסגירה (ACCESS) לאינטרנט.

השקת מערכת אקסס תתבצע בעוד כמה שבועות. מערכת זו היתה בעבר שירות שהעניקה הבורסה ללקוחותיה בלי כוונת רווח. אולם מנהלי ניימקס אומרים כי המעבר לשימוש במערכת מבוססת אינטרנט הוריד את העלויות ושיפר את היעילות ללא הכר - ומכאן הציפייה לרווחיות.

בורסת ניימקס סוחרת בחוזים עתידיים על סחורות לסוגיהן - נפט, דלק, זהב ומתכות אחרות. שירות אקסס, המאפשר מסחר בחוזים גם מחוץ לשעות הפעילות הרגילות של הבורסה, הושק ב-1993, ומרבית הזמן היה באיזון פיננסי.

תוך מספר שבועות מתכננת ניימקס להתחיל במסחר בחוזים על סחורות אנרגיה באמצעות האינטרנט. שיעור החוזים הנסחרים במערכת אקסס הוא כ-5% מכלל מחזור המסחר. לאחר העברת המסחר לאינטרנט, מתכננת הבורסה לבטל את המסופים הישנים ששימשו לצורך המסחר לאחר הסגירה. נשיא ניימקס אמר לפני שבועיים כי הוא מצפה שפתיחת אקסס באינטרנט תשלש את מספר המשתתפים במסחר.

מערכות מסחר מקוונות הולכות ותופסות מקום גדול גם במסחר במניות. מערכת אינסטינט של רויטרס הפכה לשחקן בולט במסחר בנאסד"ק ובבורסת ניו יורק (NYSE) בשנים האחרונות: החברה רשמה צמיחה של 10% ברווח ברבעון השני, וטיפלה ב-10% ממחזורי המסחר בשוקי המניות של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully