וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית טאואר מזנקת בכ-7%

TheMarker

22.7.2007 / 15:22

זאת בעקבות פרסום ברויטרס לפיו סנדיסק תגדיל החזקתה בחברה לפי שווי של 400 מיליון ד' - פרמיה של 80% על שוויה בשוק

מניית טאואר מזנקת היום בכ-7% במסחר בתל אביב בעקבות פרסום ברויטרס לפיו סנדיסק מעוניינת להגדיל את חלקה בטאואר, ולרכוש מניות לפי שווי חברה של 400 מיליון דולר - 80% מעל לשווי החברה, הנסחרת גם בבורסת נאסד"ק. רויטרס ציטט ידיעה בעיתון ביזנס פוסט הבוקר.

על פי הידיעה, סנדיסק, המחזיקה בכ-12% מיצרנית השבבים הישראלית, טאואר, מבקשת לרכוש את החזקתה של החברה לישראל בטאואר, בשיעור של כמעט 12% ולהגיע להחזקה של כ-24% בחברה.

מקור ההחזקה של סנדיסק בטאואר חוזר לימי הקמת מפעל השבבים FAB 2 בעלות של למעלה ממיליארד דולר בשנת 2000. סנדיסק נכנסה להשקעה במפעל יחד עם שלוש יצרניות שבבים נוספות: אליאנס, מקרוניקס וקוויקלוגי'ק.

הקשר בין סנדיסק לטאואר התהדק בתחילת השנה עם מינויו של דב מורן ליו"ר טאואר. מורן ייסד את חברת אם סיסטמס, שנמכרה לסנדיסק בקיץ שעבר תמורת 1.55 מיליארד דולר. סנדיסק היא יצרנית ענק של רכיבי איחסון מידע בטכנולוגית FLASH כמו כרטיסי זיכרון למצלמות ונגני מוזיקה MP3, ולקוחה מרכזית של טאואר.

הריצה של טאואר היום מגיעה בהמשך לזינוק של כ-30% מתחילת החודש. שתי סיבות לפחות עומדות מאחורי העלייה במניה: טאואר נמצאת במשא ומתן לרכישת ציוד מחברת השבבים AMD, כדי להרחיב את קיבולת הייצור במפעל FAB 2.

אם תצא לפועל, תוכל החברה להעלות ב-50% את קיבולת הייצור של המפעל ל-36 אלף פרוסות סיליקון בחודש. בנוסף, ערכה החברה רוד שואו בארה"ב בשבועיים האחרונים, והציגה בכנס של אנטרברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully