וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק נגד מאנה: הגיש תלונה על ניסיון סחיטה

מיכאל רוכוורגר ושרון שפורר

23.7.2007 / 14:10

האוליגרך הגיש תלונה נגד איש העסקים רוני מאנה, בטענה שזה איים עליו. מאנה דרש מגאידמק דמי תיווך של מעל 6 מיליון דולר

הסכסוך בין המיליארדר ארקדי גאידמק לבין רוני מאנה מתלהט. גאידמק הגיש היום למשטרה תלונה נגד מאנה שעיקרה: האשמות בגין הונאה, הפצת מידע כוזב, הטלת איומים וניסיונות סחיטה. כך מסר הבוקר דוברו של גאידמק. הרקע לסכסוך הוא ככל הנראה דרישתו של מאנה לקבל מגאידמק סכום של כ-6 מיליון דולר - עמלת תיווך בגין עסקות שונות, בהן עיסקת טיב טעם. טרם התקבלה תלונתו של מאנה.

לפני כשבוע שיגר מאנה לגאידמק מכתב ובו דרישה לתשלום של למעלה מ-6 מיליון דולר בעקבות שירותי תיווך שניתנו על ידו, על פי הנטען, בעסקת הר חומה, ברכישת השליטה בחברת אוסיף, ברכישת השליטה בחברת גילאון וברכישת השליטה בחברת טיב טעם.

במכתב טוען מאנה, באמצעות עו"ד יוסי שגב, כי עד כה ולמרות פניות חוזרות ונשנות גאידמק לא שילם לו את השכר שהתחייב לשלם. לדבריו, הוא ניסה כל דרך להימנע מפנייה לבתי המשפט ואף הסכים להצעותיו להפחתות מרחיקות לכת בסכומים המגיעים לו בתמורה לתשלום מיידי. ואולם, לגרסתו, גם משאים ומתנים אלה לפשרה נוהלו על ידי גאידמק בחוסר תום לב ובסופו של דבר הוא הפר כל הצעת פשרה שהוא עצמו הציע.

מאנה מוסיף וטוען במכתבו כי מלבד הסכומים המגיעים לו נגרם לו נזק רב בגין העובדה שגאידמק חזר בו מעסקת טיב טעם, תוך שהוא גרם לכך שהמוכרים בעסקה לא ישלמו למאנה את שכר התיווך המגיע לו.

לדבריו, סכום זה טרם התגבש כולו משום שמעורבים בו גם נזקים לשמו הטוב וגם נזקים הנובעים מאי קבלת סכומים שונים המגיעים לו. בעניין זה, הוא ציין במכתבו, הוא יחזור אל גאידמק במועד מאוחר יותר.

במכתבו דורש מאנה כי גאידמק ישלם לו בתוך 14 יום 250 אלף דולר בגין עסקת הר חומה, 5 מיליון דולר בגין עסקת אוסיף, חצי מיליון דולר בגין עסקת גילאון ומיליון דולר - לעת עתה - בגין עסקת טיב טעם.

על פי הנטען במכתב, אם גאידמק לא ישלם את הסכומים בתוך שבועיים, מאנה יגיש נגדו תביעה משפטית על מנת לממש את זכויותיו.

"דוד וגוליית"

תגובת רוני מאנה: "לא קיבלנו כל ידיעה על תלונה במשטרה, מדובר בתלונה שמיועדת לעיתונות. מדובר בחלק מהנסיונות של גאידמק להרתיע אותי מלהגיש את התביעה עליה הודעתי במכתב של עו"ד יוסי שגב, בו נדרש ממנו לשלם את שכר התיווך העומד על כ-7 מיליון דולר.

"מאז משלוח המכתב אנו נחשפים לתופעה מדאיגה ומפחידה של איומים בטלפונים שמתריעים מביצוע הליכים בבית משפט. המעשים הללו לא ירתיעו אותנו מהגשת תביעה וממיצוי הדין בבית משפט. עצם התלונה והעובדה שנשלחה לתקשורת מהווה מעשה בלתי חוקי ובכלל זה הוצאת לשון הרע וגם בגין זה נגיש תביעה. זה כמו דוד וגוליית, אף אחד עוד לא קם נגדו להגיש תלונה, זאת פשוט בושה וחרפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully