וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמה בחוץ, שלמה רודב היו"ר החדש של בזק

ערן גבאי

23.7.2007 / 16:00

העסקה עם שלמה נחמה התפוצצה. רודב, שניסה בעבר להיכנס להשקעה בשוק התקשורת, יהיה אחראי על פעילות החברות הבנות

שלמה רודב, ששימש כמנכ"ל חברת גילת רשתות לוויין, הוא יו"ר בזק הבא. דירקטוריון בזק יתכנס בקרוב ויכריז על כניסתו של רודב לתפקיד במקומו של דב וייסגלס, הפורש בצל פרשות אי הסדרים בבזק. רודב ישמש כיו"ר פעיל שיהיה אחראי על פעילות החברות הבנות בקבוצה.

רודב ימונה לתפקיד לאחר שהמגעים עם שלמה נחמה התפוצצו בתחילת השבוע. בכך מגיעות לסופן הספקולציות באשר לשינוי מבנה הבעלות בבזק, וקבוצת השליטה, קרן איפקס-חיים סבן-מורי ארקין - תמשיך להחזיק בבזק, למרות שהיחסים בין סבן-איפקס לבין ארקין מתוחים.

רודב חדר לשוק

רודב הביע בעבר רצון להיכנס כמשקיע בחברות השירות בשוק התקשורת. לפני כשנה ניהלה חברת קרור ואספקה של רוני גת ורודב, מגעים לרכישת 50% ממניות 012 קווי זהב תמורת 290 מיליון שקל. העסקה לא יצאה אל הפועל, ואליעזר פישמן, אז הבעלים של קווי זהב, העדיף על פני קרור את ההצעה שקיבל מאיש העסקים שאול אלוביץ', שהפך לימים לבעלים היחידים בקווי זהב ומיזג אותה עם אינטרנט זהב.

עוד קודם לכן בחנה קרור השקעה גם בחברת הכבלים הממוזגת ואף הניחה הצעה בפני המערכת הבנקאית לרכישת חלק מהאחזקות בחברת הכבלים הממוזגת. השיחות לא הבשילו לכדי עסקה מכיוון שהבנקים ובעלי המניות הגדולים בכבלים לא רצו להכניס משקיעים חדשים, אלא העדיפו להגיע לסיכום ביניהם על מבנה האחזקות בכבלים. קרור אף התעניינה בעבר גם באפשרות לרכוש חלק ממניות השליטה בפרטנר מידי האצ'יסון במסגרת קבוצת משקיעים, אך האפשרות נגנזה מהר מאוד בשל הפרמיה הגבוהה אז, של קרוב ל-20%, שדרשו בהאצ'יסון על מחיר השוק של פרטנר.

כך שרודב מנסה מזה זמן למצוא את העיתוי להיכנס כמשקיע לשוק התקשורת, וכניסתו כעת לתפקיד יו"ר בזק אינה מפתיעה איש. רודב מכיר היטב את שוק התקשורת מתפקידו הקודם כמנכ"ל חברת גילת רשתות לוויין אותה הבריא, והוא עשוי לתרום רבות לשיקום בזק, אחרי הפרשות הלא מחמיאות האחרונות שאותרו בה.

נזכיר כי לאחרונה אושר מינויו של אבי גבאי, ששימש כמנכ"ל בזק בינלאומי, כממלא מקום מנכ"ל בזק וכמי שיהיה אחראי על פעילות הטלפוניה הקווית בבזק. עם כניסתו של רודב כיו"ר פעיל בבזק הוא יצטרך להחליט אם להביא מנכ"ל לקבוצת בזק או להשאיר את הסמכויות בידי אבי גבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully