וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ה-FTSE בשפל של שלוש שנים; ה-CAC 40 יורד ב-1.8% לרמתו הנמוכה ביותר מזה שנה וחצי

רונן סרברניק

10.9.2001 / 18:30

KPN עולה ב-13%; ירידות חדות במניות ציוד התקשורת, לאחר שמנכ"ל נורטל הזהיר כי הדרישה למוצרי החברה עלולה לרדת עוד יותר בהמשך השנה

המגמה השלילית שפשטה בשבוע שעבר בבורסות אירופה גלשה גם לפתיחת שבוע המסחר הנוכחי, לנוכח הערכה כי כלכלת אירופה עומדת בפתחו של מיתון עמוק. בלונדון יורד מדד ה-FTSE ב-1.8% אל מתחת לרף ה-5,000 נקודות, לשפל של שלוש שנים. מדד ה-FTSE איבד בשבוע שעבר 5.4% מערכו. מדד ה-techMARK יורד ב-2.8%.

בפרנקפורט רושם מדד הדקס ירידה של 2.2% על רקע ירידות חדות במניות הטלקום והרכב. הנויר מרקט ממשיך לאבד גובה ונופל ב-2% לשפל נוסף. ירידות שערים חדות נרשמות גם בפאריס כעת, ה-CAC 40 יורד ב-1.8% לרמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 1999.

מניות הטכנולוגיה נופלות

דויטשה טלקום עולה ב-0.7% לאחר שנפלה ב-6% אל מתחת למחיר ההנפקה שלה ב-1996. במניות הטלקום בולטת במיוחד מניית סונרה שנופלת ב-9%; בריטיש טלקום יורדת ב-5.2%.

החולשה ניכרת גם במניות הסלולר. אורנג' עולה ב0.9% ממחיר שפל של 6.72 יורו. וודאפון, חברת הסלולר הגדולה בעולם, משילה 3.4% מערכה.

ירידות חדות במיוחד נרשמות במניות ציוד התקשורת, לאחר שמנכ"ל נורטל הזהיר כי הדרישה למוצרי החברה עלולה לרדת עוד יותר בהמשך השנה. אלקטל נופלת על רקע דברים אלה ב-3.9%. אריקסון יורדת ב-2.9% ונוקיה עולה ב-3.1%.

מחליפים מנכ"ל

מניית יו.פי.סי, חברת הכבלים הגדולה באירופה ומבעלות השליטה בחברת תבל הישראלית, עולה ב-0.9%, לאחר שזינקה בפתיחה ב-6%. החברה הודיעה היום על מינויו של ג'ון ריורדן למנכ"ל. ריורדן, בן ה-59, יחליף את המנכ"ל הקודם מארק שניידר, שהודיע כי יעזוב את תפקידו ברגע שיימצא לו מחליף.

מניות חברת הטלקום KPN עולות ב-13% לאחר שזו הודיעה כי היא מחפשת אחר מנכ"ל חדש.

חברת התוכנה המובילה באירופה SAP יורדת ב-6% לאחר שאחד מבכירי החברה אמר בראיון למגזין הגרמני "פוקוס", כי מכירות החברה לשוק האמריקאי עלולות להיחלש עוד יותר.

מניות חברת הטכנולוגיה הבריטית ספירנט יורדות ב-4% לאחר שזו הודיעה כי מכרה את חטיבת הגלאים שלה לג'נרל אלקטריק ב-220 מיליון דולר במזומן. חטיבת הגלאים מייצרת ומפתחת גלאי חום, לחץ ולחות.

מניות יצרנית הרכב פולקסווגן יורדות ב-2.7% לאחר הערכה שהתפרסמה ב"פייננשל טיימס" לפיה החברה לא תעמוד ביעדים שהציבה לעצמה ברבעון הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully