וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונים עתיד סלולרי

קוראים כותבים

10.9.2001 / 19:27

על בניית רשתות אלחוטיות בארגון

מאת אייל טיטינגר

במוקדם או במאוחר יהיה עליכם לבנות תשתית אלחוטית/סלולרית (wireless), בין אם כדי לספק לעובדים ניידים את הכלים כדי לגשת למידע מכל מקום בו הם נמצאים, או כדי להגדיל את טווח החברה מעבר לקירות הארגון אל צרכנים יותר תובעניים.

ניסיונות לנמק פרויקט תשתית אלחוטית על בסיס אופנתי נתקלים בספקנות שהיתה נחלתם של פרויקטי נוכחות ה-Web המוקדמים וכישלונותיהם.

אז איך ניתן להימנע מצליעה וללמוד לעוף?

התפקיד שתקשורת אלחוטית צריכה למלא

מעט היסטוריה יכולה לעזור להחליט מה התפקיד שהאלחוט צריך למלא בתוך תשתית מידע של ארגון. היזכרו בימים הראשונים של המחשב האישי, כאשר ה-PC נכנס לראשונה לארגון ונראה כאיום מפני שהוא העביר עוצמת עיבוד ואחסון ממרכז הנתונים ישירות אל ידיהם (הבלתי מבוקרות) של המשתמשים. ה-PC הוכח כמצוין עבור יישומי פרודוקטיוויות אישית. לעומת זאת לניהול, גישה ושילוב של נתונים ארגוניים, הוא היה רק נקודת גישה נוספת.

כמו אז, תשומת הלב של מנהל ה-IT הארגוני ממוקדת בפיתרון בעיות של אבטחה, אמינות, ניהול נכסים וצבירת נתונים והצגתם. כמו מחשבי ה-PC לפניהם, התקנים אלחוטיים/סלולריים מציגים חלון אל נתונים ארגוניים. הנושא האמיתי הוא, שנקודת הגישה עוברת ממשהו מוכר וידוע למשהו בלתי מוכר, וייתכן גם שלא מובן כהלכה.

תקציב לאסטרטגיית גישה רחבה יותר

לפיכך יש לחשוב על תקשורת אלחוטית לא כעל איום, אלא כעל הזדמנות לעשות סדר בשאר הבית. דרוש תקציב לא רק ליוזמה אלחוטית בודדת, אלא לאסטרטגיית גישה רחבה יותר הלוקחת בחשבון דאגות ארגוניות לנושאי אבטחה, אמינות ואינטגרציה.

מה שנדרש באמת במקום אסטרטגיה אלחוטית זו אסטרטגיית אספקה מרובת ערוצים היכולה לטפל בכל הדרכים בהן אנשים יצטרכו לגשת למידע ארגוני. המטרה היא לספק מידע טוב יותר, המגיע לאנשים הנכונים, בהקשר הנכון ובזמן הנכון.

לדוגמה, איש מכירות הנפגש עם לקוח פוטנציאלי יוכל לסגור עסקה במקום עם המידע הנכון בידיו. כאשר תישאלו איך תצדיקו השקעה בתשתית אלחוטית, שימו לב שערך המידע כבר קשור במידה רבה לנקודת הזמן בה הוא מסופק. מתן אפשרות לגשת ליישומים דרך סייענים אישיים (PDAs) וטלפונים מבוססי WAP, לא יוצר רק נוכחות חדשה לגמרי. מדובר בהגדלת השימושיות והערך של יישומים קיימים בדרך חדשה, מיידית יותר.

הגנה על נתונים

חשוב להפריד רשתות מקומיות (LANs) אלחוטיות המשמשות לקישוריות פנימית, מהתקנים אלחוטיים להרחבת הגבולות של הרשת הווירטואלית שלכם. רשתות מקומיות אלחוטיות דורשות שימוש זהיר בטכנולוגיית הצפנה וניהול מפתחות, כדי להבטיח שלא ישודרו נתונים מתוך ה- LAN לכל אחד היושב במגרש החנייה של החברה עם כרטיס אלחוטי מתאים במחשב הנייד שלו.

התקנים אלחוטיים דורשים בקרת גישה, כמו גם מנגנוני אבטחה, כדי להבטיח שאותם נתונים יהיו מוגנים כאשר הם מועברים בכוונה מחוץ ל-Firewall הארגוני אל רשתות ציבוריות ותדרי רדיו.

עם זאת, התקנים אלחוטיים, כמו PDAs, נכנסים בדרך כלל אל הארגון דרך ספק שירות חיצוני, מה שגורם להם להיראות יותר כהתקני גישה מרחוק מאשר כ-clients של LAN אלחוטית פנים-ארגונית.

התחילו עם פורטל

מומלץ לטוות את אסטרטגיית התקשורת האלחוטית החיצונית של הארגון סביב מנגנוני גישה אחידים, המתחילים בפורטל.

פורטלים מספקים דלת כניסה אל מאגרי נתונים ויישומי Legacy, שגם אם לא תוכננו ספציפית להתאמה עבור התקנים אלחוטיים, יכולים להיות דרך חכמה לשלב התקנים אלה לתוך הארגון.

צבירת תוכן לתוך פורטל מספקת:

-מקום לביצוע קידוד התקן (להביא את התוכן לפורמט ולפרוטוקול ה-client הנכונים).

-אמצעי לארגון התוכן (לאחזור וניווט מהירים).

-דרך לספק מראה ותחושה אחידים ליישומים.

לסיכום: אם מצליחים לשמור על עצמאות ערוצי האספקה וארכיטקטורות היישומים, תקשורת אלחוטית/סלולרית הנה מורכבת רק מעט יותר מאשר פיתרון לגישה מרחוק על ידי משתמשים עם מגוון רחב של התקנים.

בנו יישום המיועד רק להתקן אלחוטי ותמצאו מישהו שרוצה להשתמש בו דרך דפדפן אינטרנט. אם תבנו עבור הדפדפן בלבד, תפגעו בכל אותם עובדי ידע יעילים עתירי ניידות. השילוב הנכון של טכנולוגיות גישה ואספקה יעזור לכם ליצור סביבה המסייעת לעובדי לפרוח ולשגשג.

אייל טיטינגר הינו מנהל המכירות של א.מ.ת מחשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully