וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות האינטרנט הסלולרי דועכים: בריטיש טלקום מחסלת את חטיבת ג'יני בה השקיעה 300 מ' ד'

דפנה מאור

9.9.2001 / 15:40

הערך החזוי לחטיבת הסלולר O2 של BT הוא 12 מיליארד דולר בלבד, כך מדווח ה"סאנדיי טיימס"

בריטיש טלקום מתכננת לבטל את מותג האינטרנט הסלולרי שלה, ג'יני, בו השקיעה כ-300 מיליון דולר. סגירת השירות נעשית על רקע הפרדתה המתוכננת של חטיבת הסלולר של בריטיש טלקום, לפי ערך הנמוך ב-60% מהערך שייחסה לה BT לפני שנה, כך דיווח "סאנדיי טיימס".

ג'יני, שירות אינטרנט סלולרי שמשך 5.5 מיליון מנויים לפורטל הסלולרי שלו, צבר הפסדים כבדים של כ-60 מיליון דולר ברבעון בשנה וחצי האחרונות, על הכנסות של 17 מיליון דולר. mmO2, כפי שנקראת מהשבוע שעבר חטיבת הסלולר של BT, החליטה להפסיק את השירות ואת מכירתם של טלפונים סלולריים תחת המותג.

מותו של מותג ג'יני הוא ככל הנראה תוצר של מאבק כוחות פנימי בבריטיש טלקום. פיטר ארסקין, שמונה להיות מנכ"ל החטיבה O2, שתופרד מבריטיש טלקום תוך כחודשיים, אמר כי המותג החדש קורץ יותר ללקוחות צעירים ומבוגרים כאחד, בעוד שג'יני היה מכוון לגילאי 16-30.

בשבוע שעברה הודיעה בריטיש טלקום כי שינתה את שמה של חטיבת הסלולר שלה, BT וויירלס, ל-O2. חטיבת הסלולר מתוכננת לעבור ספין אוף בהמשך השנה, והשם ישמש אותה בפעילותה בבריטניה, גרמניה, הולנד ואירלנד.

הספין אוף של O2 נעשה כחלק ממאמץ ארגון מחדש מאסיווי שעורכת BT בניסיון להתייעל ולהקטין את נטל חובותיה. O2 תקבל עליה פחות מ-2 מיליארד ליש"ט (2.9 מיליארד דולר) מחובות החברה האם כחלק מההפרדה. שוויה של O2 מוערך בפחות מ-12 מיליארד דולר כעת, לאחר שבשנה שעברה, בעת ההודעה המקורית על ההפרדה, צפתה BT כי שוויה של היחידה יגיע ל-30 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully