וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק פוינט עקפה את התחזית

שירלי יום-טוב

24.7.2007 / 11:07

צמיחה של 27% בהכנסות ל-176 מיליון דולר. הרווח הנקי - 69.5 מיליון דולר. הרווח פרופורמה עלה על התחזית ב-2 סנט למניה

חברת צ’ק פוינט הישראלית החליטה אמנם לחשוף את תוצאותיה לרבעון השני בט' באב, אך הדו"חות אינם מצביעים על חורבן או משהו שקרוב אליו, אלא דווקא על רבעון מוצלח נוסף, שממשיך את המגמה החיובית מהרבעון הראשון. ענקית אבטחת המידע הישראלית סיימה את הרבעון השני עם תוצאות שעלו על התחזיות, הן בשורה העליונה והן בשורת הרווח.

צ'ק פוינט ממשיכה להציג צמיחה אורגאנית - ממכירת פתרונות FireWall ואבטחת רשתות, ורושמת גם צמיחה במכירות הפתרונות החדשים, תוצאה של רכישת חברת פרוטקט דאטה השוודית בתחילת השנה.

ההכנסות הסתכמו ב-176.2 מיליון דולר, צמיחה חזקה בשיעור של 27% ביחס לרבעון המקביל וברף העליון של תחזית החברה להכנסות של 176-166 מיליון דולר. התחזית הממוצעת של 18 אנליסטים בוול סטריט התכנסה להכנסות של 172 מיליון דולר.

הרוב המוחלט של ההכנסות מגיע עדיין מאבטחת רשתות - 155.8 מיליון דולר - עלייה של 12% ביחס לרבעון המקביל. צמיחה בשיעור דו ספרתי בתחום הזה מעידה על כך שלפתרונות שצ'ק פוינט החלה לפתח עוד בשנות ה-90' יש שוק גם היום, ככל שרמת הסיכון באינטרנט עולה וחברות נדרשות להגן טוב יותר על הרשתות שלהן מפני פריצות, וירוסים ושאר המזיקים.

הרכישה של פרוטקט דאטה תמורת כ-600 מיליון דולר בינואר, תרמה ברבעון השני הכנסות של 20.4 מיליון דולר, עלייה של 17% ביחס לרבעון הקודם (ההשוואה לרבעון המקביל אינה קיימת במקרה זה). פרוטקט דאטה מוכרת פתרונות להגנה על נתונים, למשל כאלה הנמצאים על מחשבים ניידים, החשופים לפריצות בשל גניבות.

בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 69.5 מיליון דולר, 31 סנט למניה, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל.

הרווח עליו מסתכלים האנליסטים המסקרים את החברה (פרופורמה) היה 85.7 מיליון דולר, 38 סנט למניה - 2 סנטים מעל לתחזית הממוצעת בוול סטריט. רווח זה אינו כולל הפחתות בשל רכישת פרוטקט דאטה, והוצאה חשבונאית גבוהה של 7.5 מיליון דולר בגין ההטבה הגלומה באופציות למנהלים ולעובדים בחברה.

"תוצאות המחצית הראשונה של השנה הן בבחינת אישור לאסטרטגיה שלנו - להיות החברה המובילה ושחקנית טהורה בתחום אבטחת מידע. התוצאות ברבעון שחלף עלו על התחזיות שלנו", ציין גיל שויד, מייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה.

את התחזיות לרבעון השלישי תפרסם החברה בשיחת הוועידה למשקיעים, ב-15:30 שעון ישראל. התחזית הממוצעת עומדת על הכנסות של 177 מיליון דולר ורווח (פרופורמה) של 37 סנט למניה. בינתיים עומדת התחזית השנתית של צ'ק פוינט על הכנסות של 690-720 מיליון דולר, עלייה של 20%-25% ביחס להכנסות 2006.

פרמטר לא פחות חשוב מהכנסות ורווחים הוא סעיף ההכנסות הנדחות של החברה, במאזן. הוא מספר את הסיפור הצפוי מכיוון החברה ברבעונים הבאים, והוא אחד הגורמים לעלייה של כ-8% במניה מתחילת השנה. בסוף הרבעון עמדו ההכנסות הנדחות על 236 מיליון דולר, עלייה של 34% מהרבעון המקביל, אך ירידה קלה לעומת הרבעון הקודם.

במהלך הרבעון ייצרה החברה 81.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה הן לעומת הרבעון המקביל (89 מיליון דולר) והן לעומת הקודם (110 מיליון דולר).

בקופת החברה 1.15 מיליארד דולר, כאשר במהלך הרבעון יצאו ממנה 50 מיליון דולר עבור רכישה חוזרת של 2.1 מיליון מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully