וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם ענתבי-הפועלים מוסתר

אתי אפללו

24.7.2007 / 13:36

מאז הושגו ההסכמות אף אחד לא ראה אותן לבד מן הצדדים להסכם. TheMarker נענה בשלילה כאשר ביקש מהאוצר לראות את ההסכמות

ביום שישי בשעות הצהריים הגיעו הממונה על שוק ההון באוצר ידין ענתבי, ובנק הפועלים, להסכמות על דחיית כניסתו של בנק הפועלים לייעוץ הפנסיוני בשלוש שנים. במקביל התחייב ענתבי לפעול לקידום הצעת חוק שתאפשר לבנקים לתת ייעוץ גם בביטוחי חיים.

ביום שבת יצא משרד האוצר בהודעה ארוכה לעיתונות אשר מדגישה את חשיבות ההשגות לרווחתו של הצרכן, שיהנה מהיווצרותו של שוק ייעוץ פנסיוני תחרותי ומקידום התחרות במערכת הבנקאית. ביום א' דיווח בנק הפועלים לבורסה על עיקרי ההסכמות באופן מצומצם.

עמודים שלמים נכתבו בעיתונות הכלכלית על חשיבות הסכמות, והן אף נותחו דקות ארוכות מעל גלי האתר. אולם, מסתבר כי מלבד הדיווחים שהוציאו הצדדים לתקשורת, ההסכמות עצמן בין ענתבי לפועלים נשארו חסויות, ואפילו הרגולטורים העמיתים של ענתבי, הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן, והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו, לא קיבלו לידיהם את ההסכמות עצמן והם ניזונים מהמידע שמפורסם בכלי התקשורת.

"ההחלטה לא נוגעת לכלל המשק"

"אפילו אתם יודעים אפילו יותר מאיתנו", כך אמר גורם ממשרדיהם לאנשי התקשורת. יצוין כי הנתק שנוצר בין ענתבי לרגולטורים האחרים והשארתם באפלה בכל הנוגע לאפשרות קיומם של תנאים נוספים או סייגים שלא פורסמו בהודעה לעיתונות גורמים להם למבוכה ולאי נחת, ומחריפים את המשבר שקיים סביב הנושא בין ענתבי לחזקיהו, שכן בכירי הפיקוח על הבנקים למדו על עצם קיומו של ההסכם מהתקשורת.

זאת, לאחר שלפני מספר חודשים חתמו הרגולטורים בישראל על הסכם לפיו יהיה ביניהם שיתוף פעולה ותיאום.

מדובר בהסכמות אותן מגדיר ענתבי עצמו כהישג גדול, אולם כאשר פנה היום TheMarker למשרד האוצר וביקש את ההסכמות עצמן ולא רק את ההודעה לעיתונות שפורסמה בשבת, התשובה שהתקבלה בעניין הייתה "אנא פנו לבנק הפועלים ובקשו את התכתובת בנושא". תגובה לא שגרתית לאור העובדה שמדובר ברשות ציבורית הכפופה לחוק חופש המידע, ובפרט שמדובר בענתבי, שחרת על דגלו את חשיבות השקיפות.

ממשרד האוצר נמסר כי: "אנו לא נותנים את חלופת המכתבים בין האוצר לבנק הפועלים. אין מדובר בהחלטה רגולטורית המתייחסת לכלל המשק, אלא להסכמות הבנק". בנק הפועלים ציין שהוא לא מוכן לחשוף את ההסכם וביקש שנפנה בעניין למשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully