וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוץ בתקציב צנח ל-6 מיליארד שקל

מוטי בסוק

25.7.2007 / 8:00

משרד האוצר צימצם את הקיצוץ בתקציב 2008, שהיקפו המקורי היה 8.5 מיליארד שקל. לא יהיה קיצוץ רוחבי בתקציבי המשרדים

משרד האוצר הצליח בשבועות האחרונים להקטין את היקף הקיצוץ ההכרחי בתקציב המדינה ל-2008, מכ-8.5 מיליארד שקל לכ-6 מיליארד שקל. מחר בערב עשויים רה"מ אהוד אולמרט וראשי האוצר לסכם סופית את סעיפי הקיצוץ. בתקציב 2008 לא יבוצע קיצוץ פלאט (רוחבי ושווה) בתקציביהם של משרדי הממשלה.

ישיבת הממשלה השנייה והאחרונה על תקציב 2008 תתקיים ביום ראשון בעוד שבוע וחצי. בפגישה זו ייקבעו תקציביהם של כל משרדי הממשלה, וצפויים בה ויכוחים קשים על תקציבי הביטחון והחינוך. לפי שעה מתעקשים אולמרט, הנגיד סטנלי פישר ושר האוצר רוני בר-און כי תקציב ההוצאות של הממשלה ב-2008 יהיה גדול מתקציב 2007 בשיעור של עד 1.7%. בלשכת רה"מ, כפי שנכתב אתמול ב-TheMarker, יש המערערים על כך, כולל מנכ"ל משרד רה"מ רענן דינור.

בשבועות האחרונים נעשה במשרד האוצר מאמץ גדול לצמצם את הגירעון הענק שנוצר בתקציב 2008, בסך 8.5 מיליארד שקל. רה"מ התבשר השבוע על ידי ראשי האוצר כי הגירעון קוצץ לכ-6 מיליארד שקל. ההערכות במשרד רה"מ ובאוצר הן כי מדובר בסכום איתו הממשלה תוכל להתמודד.

חבילת הקיצוצים אינה סגורה

כיצד צנח הקיצוץ מ-8.5 מיליארד ל-6 מיליארד? הקיצוץ שנעשה לפני כחודש בממשלה בתקציב 2007, בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, כלל קיצוץ של 0.6 מיליארד שקל בתקציבי משרדי הממשלה שהוכנס לבסיס התקציב שלהם לשנים הקרובות, כולל 2008, מה שהקטין את היקף הגירעון בתקציב 2008 מ-8.5 מיליארד שקל ל-7.9 מיליארד שקל.

הגירעון קטן ל-6 מיליארד שקל בשל שורה של מהלכים טכניים (התאמות בטייס האוטומטי, פריסת תשלומים שנועדו לפיתוח הגליל מ-2008 ל-2009, דחייה של כמה חודשים בהפעלת מס הכנסה שלילי והתאמות בריבית), וגם עקב ביטול חקיקה פרטית שהתקבלה בכנסת באחרונה באמצעות חוק ההסדרים, שאמור לעבור בכנסת בסוף השנה. בכל מקרה, בתקציב 2008 לא מתוכנן כל קיצוץ שווה (פלאט) בתקציבי משרדי הממשלה. בלשכת רה"מ סבורים כי לאחר קיצוץ הפלאט של 1.3 מיליארד שקל לפני כחודש, לא יהיה נכון מבחינה כלכלית לעשות קיצוץ פלאט נוסף.

בישיבה שתתקיים מחר בערב עם אולמרט יתקיים דיון נוסף בהרכב חבילת הקיצוצים, כדי לקרב בין עמדות רה"מ והאוצר. באוצר טוענים כי היקף הפעילות של משרדי הממשלה יגדל ב-2008 ביותר מ-1.7%, בין השאר בשל ירידת הריבית הנומינלית. האוצר מתכוון לקדם עשרות שינויים מבניים ב-2008, חלקם חשובים ביותר. בימים הקרובים יחלו הדיונים בין בכירי האוצר לבכירי משרדי הממשלה על תקציב המשרדים והשינויים המבניים שייעשו בתחומם ב-2008. באוצר מדגישים כי בתקציב השנה הבאה יוקדשו כספים נוספים למשרד הביטחון (לפי מסקנות ועדת ברודט), למשרד החינוך (הרפורמה בחינוך) ול"נושאים חברתיים" (מס הכנסה שלילי ותוספת למעונות היום).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully