וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתקשר אלי למייל

גיא גרימלנד

25.7.2007 / 8:42

תשכחו מסקייפ וג'אג'ה, הסטארט-אפ הישראלי יומבה מאפשר לגולשים לנהל שיחה טלפונית בחינם באמצעות הדואר האלקטרוני

כמה פעמים שאלתם את עצמכם: לעזאזל, איך אני מטלפן לאדם ששלח לי הרגע דוא"ל? פיתוח ישראלי של חברת סטארט-אפ יומבה (Yoomba) יאפשר לכם לעשות זאת. לא עוד שיחות קוויות שכרוכות בתשלום או שיחות יקרות בסלולר. לא עוד ניסיונות נואשים לזכור את מספר הטלפון של X או Y. הטרנד הבא הוא להתקשר לאדם לפי כתובת דואר אלקטרוני. הפיתוח עובד באינטגרציה מלאה עם שירותי ותוכנות הדואר האלקטרוני הפופולריים ביותר כיום: אאוטלוק, אאוטלוק-אקספרס, ג'מייל, יאהו אימייל, AOL והוטמייל. מרגע התקנת התוכנה של יומבה כל משתמש יכול להתקשר ולשוחח עם כל מי ששלח לו דוא"ל וכל מי שנמצא ברשימת כתובות הדוא"ל שלו - בין אם מדובר בג'מייל או אאוטלוק.

מי שאחראית לפיתוח המעניין הזה היא חברת יומבה ההרצליינית; לפני מספר ימים הפיתוח הטכנולוגי שלה זכה לחשיפה בכתבה נרחבת בעיתון - USA TODAY שבוע לאחר שיומבה יצאה עם השירות באופן רשמי. את יומבה הקימו צמד יזמים: רונן בביוף ואלעד המר. שניהם הקימו את החברה לפני כשנה ועבדו במימון עצמי עד חודש ינואר האחרון, אז גייסו משתי קרנות הון סיכון אמריקאיות: GCP ו-USVP. לשניהם ניסיון קודם בעולם היזמות לאחר שב-99' ייסדו את חברת קאהוטס (כיום אינפורמטיב) שעדיין פועלת בארה"ב.

איך זה עובד?

המר ושותפו ניסו להקל מאוד על השימוש בטכנולוגיה במטרה לאפשר למסה גדולה של אנשים, גם כאלה שאינם שולטים בעולם הטכנולוגיה, להשתמש בטלפוניה באמצעות דוא"ל. לכן הם גם ויתרו על מנגנון רישום. כדי להתחיל ולקיים שיחות באמצעות הדוא"ל אפשר לגשת ישירות לאתר של יומבה (www.yoomba.com). האתר לא מצריך רישום וכל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת הדוא"ל שלכם. מרגע זה מתחיל הליך שאורך 30 שניות עד דקה שפועל באופן אוטומטי ואוסף את כל כתובות דואר אלקטרוני שהאדם מחזיק ברשותו. אפשרות אחרת היא לקבל לינק בדוא"ל של מישהו שמזמין אותך להשתמש במערכת של יומבה.

לדברי המר: "הטלפוניה של יומבה לא מתוכננת להחליף בשלב זה את הטלפוניה הרגילה, אבל היא נותנת חווית משתמש מיידית. אפשר להתקשר בלחיצת כפתור במהירות במקום להרים את הטלפון ולחייג. אנחנו מתכננים להוסיף מאפיינים נוספים לתוכנה שיאפשרו לך לתקשר עם כל אדם ולהגיע אליו בכל דרך אפשרית". לתוכנה של יומבה יש גם יכולת להזמין את האנשים שאתם מתקשרים איתם ביום יום להצטרף לתוכנה. "בדרך כלל ניתן לראות זאת לפי תיבת Sent Items בתוכנת דוא"ל שאנשים משתמשים. התוכנה מנתחת למי האדם שולח הכי הרבה דוא"ל ויודעת לקבוע מי 50 האנשים הפופולריים ביותר", אומר המר. בנוסף, התוכנה של יומבה מאפשרת גם לשוחח עם האדם הנמען לפי הדוא"ל שלו. לחיצה על כפתור אחר פותחת חלון צ'אט שמאפשר לשוחח עם האדם שמעבר לדוא"ל.

המר אומר כי בחר שלא לשתף פעולה עם תוכנות טלפוניה ומסרים קיימות; לדבריו, "התוכנות שייכות לרשתות סגורות שאין להן שום אינטרס להיפתח. הסיבה היחידה שהן מקיימות את עצמן היא שהן רוצות להביא אנשים לפורטלים שלהן. אנחנו רוצים לבנות רשת תקשורת שלא תלויה באף אחד מלבד המשתמש".

הטכנולוגיה שעומדת מאחורי יומבה היא P2P. בביוף והמר פיתחו טופולוגיית P2P חדשה, שעומדת מעל לארכיטקטורת דוא"ל ושהופכת את כתובות דוא"ל ל-Peers. "רצינו ליצור רשת אוניברסילית של תקשורת. שתאפשר להכניס למקום אחד גם את יאהו, ג'מייל, אאוטלוק והוטמייל. הקונספט שלנו קרוי טלפוניית דוא"ל. מעכשיו אנשים יוכלו לומר אחד לשני - 'אני אתקשר אליך בדוא"ל'", אומר המר.

המר לא חושף את המודל העסקי של יומבה, אך אומר כי יתבסס על פרסום ושירותי ערך מוסף. "אנחנו מפיצים את התוכנה לכמה שיותר משתמשים. המטרה שלנו היא שהתוכנה תישאר חינמית וחופשית".

חוויית משתמש

ההתנסות שלי עם התוכנה של יומבה מגלה שהיא קלה להפעלה. מרגע שהכנסתי את כתובת הדואר האלקטרוני שלי נסגר הדפדפן ותוכנת האאוטלוק שעימה אני פועל. לאחר פרק זמן קצר מתווסף כפתור לכל המיילים שלי שמאפשרים לי להתקשר. בנוסף נפתחת תוכנה בצד ימין של המסך, המאפשרת לנהל את השיחות גם משם. החסרון הגדול של התוכנה בשלב זה הוא שלא ניתן להתקשר באמצעותה לטלפונים קוויים וסלולריים, אלא רק דרך המחשב. אם אתם חברים ביומבה ומתקשרים למישהו שלא חבר ביומבה באמצעות הדואר האלקטרוני שלו, הוא יקבל דוא"ל מכם שמזמין אותו להצטרף ליומבה ולשוחח אתכם.

בעיה אחרת היא שבכדי לעשות שימוש קל בתוכנה במחשב PC נייח צריך להצטייד במיקרופון ואוזניות. בעיה זו נפתרת במחשבים ניידים שכוללים באופן מובנה פרטי חומרה אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully