וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב יוצרים נגד הכרה בשידורי ספורט כהפקות מקור

TheMarker

25.7.2007 / 10:25

ב-TheMarker נחשפה כוונת שר המדע, התרבות והספורט לבחון את האפשרות שלפיה שידורי הספורט יוכרו כהפקות מקומיות



"במחיר של שיחת טלפון אחת, היו חוסכים את המכתב". כך הגיבה נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה, על מכתב היוצרים הכעוס שהופנה אליה, שבמרכזו אי-הסכמת היוצרים לכך ששידורי הספורט יוכרו כהפקה מקורית.



לפני שבוע נחשפה ב-TheMarker כוונת שר המדע, התרבות והספורט, ראלב מג'אדלה, לבחון את האפשרות שלפיה שידורי הספורט יוכרו כהפקות מקומיות. מג'אדלה אמר שיש בכוונתו לקיים שימוע ציבורי בנושא.



על המכתב שנשלח למג'אדלה ולדאבוש חתומים בין היתר יורם חטב, יו"ר איגוד שחקני המסך, חיים שריר, יו"ר איגוד מפיקי סרטים וטלוויזיה, נפתלי גליקסברג, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים, והעתקים ממנו נשלחו גם למנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, ולאריאל אטיאס, שר התקשורת.



"אנו למדים שבאחרונה נערך דיון במשרדו של מג'אדלה מבלי שיכולנו להשמיע את עמדתנו", כתבו. "אנו מבקשים להזכירכם כי הנכם משרתי ציבור האמונים על קידום והגנה על התרבות הישראלית. אנו קוראים לכם לעצור את מהלכיכם בנושא לאלתר עד לקיום דיון רציני עמנו".



גורם ברשות השנייה אמר כי דאבוש הופתעה לקבל את המכתב, משום שבפגישתה עם מג'אדלה היתה נחרצת בעמדתה שלא לקיים שידורי ספורט על חשבון יצירה ישראלית מקורית. "נורית הסבירה בפגישה שהספורט חשוב בעיניה, אבל רק על חשבון ז'אנרים של שעשועונים וריאליטי, ולא על חשבון יצירה ישראלית מקורית ".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully