וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: ירידות השערים מתמתנות

אלי שיצר

25.7.2007 / 15:32

מדד ת"א 100 מאבד 0.6%. אלביט מערכות מאבדת 1.4%. קבוצת דלק נופלת ב-2.3%. מניית אוסיף של גאידמק עולה ב-1.4%

לאחר הפוגה של יממה בה לא התקיים מסחר באחד העם עקב תשעה באב, מתאפיין המסחר בתל אביב בשעה זו בירידות שערים, בצל השביתה הכללית במשק והנפילות בשווקי העולם. גם העלאת הריבית של בנק ישראל ביום שני ב-0.25% ל-3.75% לא ממש מוסיפה למצב הרוח של המשקיעים היום בתל אביב. מדד המעו"ף מאבד 0.2%, מדד תל אביב 100 נחלש ב-0.6%, מדד תל אביב 75 מאבד 1.6%, מדד נדל"ן 15 מאבד 1.3% ומדד הבנקים נחלש ב-0.2%. מחזור המסחר מסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

הירידות בתל אביב באות גם על רקע הנפילות בשווקי העולם - בעיקר בוול סטריט - שם ההאטה בשוק הדיור האמריקאי שלחה את המדדים המובילים לירידות חדות של עד 2%. הבוקר רושמות גם מרבית הבורסות במזרח הרחוק ירידות שערים.

בשוק הסולידי לא נרשמת דרמה, לאחר שהשוק כבר גילם את העלאת הריבית עוד בטרם החליט הנגיד פישור על הורדת הריבית ב-0.25%. איגרות החוב של המדינה לתקופה של 8.5 שנים נסחרות כמעט ללא שינוי בתשואה של 5.57%.

בין מניות הבנקים, לאומי מאבדת 0.3%, למרות התעניינות מצד ענק הבנקאות הצרפתי, קרדיט אגריקול, אשר בוחן בימים אלו אפשרות לבצע רכישה פיננסית בישראל. הבנק שמנסה להרחיב את הפעילות שלו בישראל החל לבחון באחרונה את האפשרות להשתתף במכרז שתפרסם המדינה למכירת גרעין השליטה בלאומי. מניית בנק פועלים נחלשת ב-0.2%.

במגזר הנדל"ן, מניית אוסיף מתחזקת ב-1.4% לאור התבטאויות של בעל השליטה בחברה, ארקדי גאידמק, על כניסה מאסיווית לשוק המגורים ברוסיה.

אפריקה ישראל נסחרת ללא שינוי למרות הערכות על כניסתה הצפויה לשוק הנדל"ן במזרח אסיה.

משנסים מותניים בדלק

דלק מקבוצת תשובה מקדמת בימים אלה את הנפקתה של החברה הבת, דלק הישראלית, בבורסה בתל אביב, לפי שווי של כ-2.1 מיליארד שקל. המניה מגיבה בירידה של 2.3%.

במריל לינץ' מותירים המלצת "קנייה" למכתשים אגן אולם משאירים את מחיר יעד 36 שקל הגבוה ב-5.5% בלבד ממחיר המניה הבוקר. המניה מאבדת בתגובה כ-1.6%.

מניית סרגון סוגרת את פער הארביטראז' מאמש ועולה כ-5%. המניה טיפסה בוול סטריט ב-7.8% והשלימה זינוק של כ-170% מתחילת השנה, על רקע העלאת המלצות מצד חלק מבתי ההשקעות הזרים.

מניית אלביט מערכות נחלשת ב-1.4% למרות שהודיעה היום כי זכתה בחוזים בסך כולל של כ-55 מיליון דולר באירופה.

מניה דואלית נוספת שמטפסת ב-8% וסוגרת את פער הארביטראז' החיובי של כ-9% שפתחה אמש בוול סטריט היא של חברת קמטק, המייצרת ומשווקת מערכות בדיקה אופטיות ליצרניות המעגלים המודפסים (PCB) והמוליכים למחצה. קמטק הודיעה אמש על הזמנה של מספר מיליוני דולרים מיצרנית מעגלים מודפסים גדולה בטיוואן.

מנגד, מניית רדוויזן מתממשת ב-4.9%, לאחר שפיספסה את התחזיות וסיפקה תחזית נמוכה לרבעון השלישי, הכוללת צמיחה בשיעור חד ספרתי. רדוויז'ן רשמה ברבעון השני הכנסות של 24.7 מיליון ורווח נקי של 3.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully