וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודב וגבאי ינהלו יחד את בזק

ערן גבאי

25.7.2007 / 12:00

בחוזה ההעסקה של אבי גבאי נכתב כי יהיה מנהל עסקים ראשי של בזק. שלמה רודב ישמש כיו"ר פעיל ואחראי על פעילות החברות הבנות

בחוזה העסקה של ממלא המקום החדש למנכ"ל בזק, אבי גבאי, נכתב כי גבאי יהיה מנהל עסקים ראשי של בזק, ומכך ניתן להסיק כי תהיה לגבאי אחריות גם פעילות החברות הבנות בקבוצת בזק. כך נודע ל-TheMarker.

עוד נודע כי בשיחות ראשונות של היו"ר החדש של בזק, שלמה רודב, עם אנשי בזק, נאמר כי רודב ישמש כיו"ר פעיל בבזק עם אחריות על פעילותן של החברות הבנות, וכי הוא אינו צפוי להביא תחתיו מנכ"ל נוסף לקבוצת בזק. במצב שכזה ישדרג עוד יותר גבאי את מעמדו בקבוצת בזק, ויוכל לספח אחריות נוספת על פעילות בזק ברמת הקבוצה, מעבר למעמדו כמנהל פעילות הטלפוניה הקווית של בזק.

כמו כן, קיים היבט משפטי לא פשוט, כשכיום לא קיימת ישות משפטית של בזק קווי, ועל כן, כדי למנוע זאת, צפוי גבאי, על סמך הערכות, להיות מוכרז בעתיד כמנהל בזק. חשוב להבין כי מנכ"ל בזק הוא זה שרשאי לחתום על הדו"חות הכספיים של החברות הבנות בקבוצה.

על כן, מסתמן בסיכוי גבוה כי רודב וגבאי יהיו שני האנשים החשובים בקבוצת בזק בעידן החדש. שלמה רודב שימש בעבר כמנכ"ל חברת גילת רשתות לוויין והיה אחראי על הבראתה. רודב ניסה בעבר להיכנס כמשקיע בחברות השירות בשוק התקשורת.

שני ראשים חברה אחת

לפני כשנה ניהלה חברת קרור ואספקה של רוני גת ורודב מגעים לרכישת 50% ממניות 012 קווי זהב, אך העסקה לא יצאה אל הפועל. עוד קודם לכן בחנה קרור השקעה גם בחברת הכבלים הממוזגת ואף הניחה הצעה בפני המערכת הבנקאית לרכישת חלק מהאחזקות בחברת הכבלים הממוזגת, גם שיחות אלה לא הבשילו לכדי עסקה.

קרור אף התעניינה בעבר גם באפשרות לרכוש חלק ממניות השליטה בפרטנר מידי האצ'יסון במסגרת קבוצת משקיעים, אך האפשרות נגנזה מהר מאוד בשל הפרמיה הגבוהה שדרשו אז בהאצ'יסון.

המינוי של גבאי אושר לאחרונה כממלא מקום מנכ"ל בזק. גבאי שימש עד כה במשך ארבע שנים כמנכ"ל בזק בינלאומי. על פי תנאי ההעסקה החדשים של גבאי, הוא יהיה זכאי לשכר חודשי של 125 אלף שקל.

כפי שדיווחנו ב-TheMarker לאחרונה, העימות בין דירקטוריון בזק לבין גלברד עלול להגיע לבית המשפט. עם זאת, כניסתו כעת של רודב לבזק עשויה לשים סוף לפרשה ולהביא להבנה בין שני הצדדים.

בזק פנתה לאחרונה לגבלרד בדרישה להחזיר את כספי הבונוס שקיבל שלא כדין, במסגרת השבת הכספים החריגים בתגמול הבכירים בחברה חזרה לבזק. הפנייה נענתה בשלילה. שאר הבכירים שנדרשו להשיב את כספי הבונוסים והתגמול שניתנו להם במסגרת הליך האישור הפגום כבר השלימו את העברת הכסף חזרה לחברה.

תנאי הפרישה של גלברד היו אמורים להיקבע על ידי ועדה של שלושה דירקטורים בבזק, ואולם לטענת מקורבים לגלברד, הוועדה פעלה בחוסר תום לב מולו. שווי הבונוסים והאופציות של גלברד שאושרו בעבר בדרך לא ראויה מסתכם בכ-46 מיליון שקל.

הדירקטוריון של בזק החליט שלא לקיים בינתיים דיון בעניין המענקים של גלברד לשנים 2005 ו-2006, זאת למרות שבכירי בזק האחרים השיבו את הכספים שניתנו להם שלא כדין רק לאחר שהדירקטוריון אישר מחדש את גובה הבונוס שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully