וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק חלוץ" נפל בכנסת

צבי זרחיה

26.7.2007 / 8:08

החוק מחייב נושאי משרה בשירות הציבורי להעביר את ני"ע שלהם לנאמנות עיוורת. ח"כ שלום: "זהו השפל הגדול בתולדות הכנסת"

הכנסת דחתה הערב את הצעת "חוק חלוץ" המחייב נושאי משרה בשירות הציבורי להעביר את ניירות הערך שברשותם לנאמנות עיוורת בתוך 60 יום ממינויים.

הקואליציה התגייסה להפיל את הצעת החוק. נגדו הצביעו 25 ח"כים מסיעות קדימה, הגמלאים, ש"ס, ישראל ביתנו, מפלגת העבודה, וח"כ חיים כץ (ליכוד). בעד הצעת החוק הצביעו רק 10 ח"כים ו-2 ח"כים נמנעו - אבשלום וילן ממרצ ויצחק לוי מהמפד"ל.

הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ סילבן שלום (ליכוד) בעקבות הוראתו של הרמטכ"ל הקודם, דן חלוץ, למכור את תיק ני"ע שלו ב-12 ביולי 2006 מספר שעות לאחר חטיפת חיילי צה"ל, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, וכמה שעות לפני פרוץ מלחמת לבנון השנייה.

שלום אמר כי "הח"כים ירדו לשפל הגדול ביותר בתולדות בית המחוקקים. כאשר הציבור מבקש מנבחריו להילחם בשחיתות ולפעול למען נקיון כפיים וטוהר מידות ואילו הח"כים עושים את הפעולה ההפוכה בדיוק ומפילים חוק חשוב בגלל שיקולים אישיים ואינטרנסים. זוהי בושה וחרפה וכל ח"כ שהצביע נגד הצעת החוק יזכר לדיראון עולם".

בהצעת החוק ביקש שלום לחייב את העברת ני"ע הערך לנאמנות עיוורת של בעלי משרות ציבוריות רבות חשיבות, בהם נשיא המדינה, חברי הממשלה והח"כים, הרמטכ"ל, היועץ המשפטי לממשלה, הנגיד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully