וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרברוס שוקלת להתמודד על לאומי בשנית

רם דגן

26.7.2007 / 7:21

הפעם באמצעות בנק באוואג האוסטרי שבבעלותה. הרעיון עלה לאחר החלטת משרד האוצר לחפש בנק אירופי שישתלט על לאומי

קרן סרברוס שוקלת להתמודד על רכישת גרעין השליטה בבנק לאומי באמצעות הבנק האוסטרי באוואג שבבעלותה. לפני כשבוע פירסם משרד האוצר מכרז לבחירת בנק השקעות שיאתר עבור המדינה בנק אירופי שיהיה מעוניין לרכוש את גרעין השליטה בלאומי. הקרן, שלא הצליחה לעמוד בתנאי המכרז הקודם ולקבל את רשיון השליטה בלאומי, לא ויתרה על האפשרות לרכוש את הבנק במכרז הבא שצפויה המדינה לפרסם.

בסרברוס לא רואים בעין יפה את הניסיון של המדינה להפלות בנקים זרים לטובה במכרז הבא, בעיקר לאור העובדה שבמהלך המכרז הקודם שנערך ב-2005 רכשה הקרן 10% ממניות הבנק תמורת 500 מיליון דולר. האופציה המועדפת על אנשי הקרן היא לרכז גם במכרז השני קבוצת משקיעים שתכלול את הקרן, את קרן גבריאל ושורה של משקיעים פרטיים שהתמודדו יחד עם הקרנות במכרז הראשון. ואולם ייתכן שהנכונות של האוצר להעניק במכרז הבא הקלות לבנקים זרים שיבקשו להתמודד בו תיאלץ את הקרן להגיש את ההצעה באמצעות הבנק האוסטרי שבבעלותה. מצד שני, רכישה של לאומי על ידי באוואג תכניס בעקיפין את בנק ההשקעות האמריקאי ליהמן ברדרס לענף הבנקאות בישראל, שכן ליהמן ברדרס הוא אחד משותפי השליטה של סרברוס בבאוואג. שותפה נוספת של סרברוס בבאווג היא ענקית הביטוח האיטלקית, ג'נרלי, ששולטת בישראל בחברת הביטוח מגדל.

הפרופיל העסקי של באוואג מתאים בדיוק לזה שמחפשים באוצר - בנק אירופי בינוני שכבר השקיע בבנקים בחו"ל. באוואג הוא הבנק הקמעונאי הגדול באוסטריה. הבנק משרת כ-1.25 מיליון לקוחות באוסטריה ב-157 סניפים. לבנק יש כבר כיום פעילות בינלאומית רחבה, ויש לו נוכחות גם בהונגריה, סלובקיה, צ'כיה, מלטה ולוב.

מהי סרברוס?

סרברוס היא אחת מקרנות ההשתלטות הגדולות בעולם. לפני כמה ימים הודיעה הקרן על רכישה של חברת כלים הנדסיים תמורת כ-4 מיליארד דולר. לפני כמה חודשים השתלטה הקרן על ענקית הרכב קרייזלר, וב-2007 רכשה את חטיבת האשראי של ג'נרל מוטורס. כיום שולטת הקרן בחברות בשווי כולל של יותר מ-40 מיליארד דולר. בנובמבר 2005 זכתה הקרן במכרז שערכה המדינה על מניות השליטה של לאומי. ואולם הקרן לא הצליחה לקבל מבנק ישראל אישור שליטה עד מאי, ולכן לא היתה יכולה לרכוש מהמדינה את 10% הנוספים הדרושים כדי להרכיב את גרעין שליטה. למרות הכישלון החליטו בסרברוס לא לוותר על לאומי שמשתלב בפעילות הקרן בתחום הפיננסי ונחשב להשקעה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully