וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בבורסה על רקע ירידות חדות בעולם

שרון שפורר

26.7.2007 / 17:46

המעו"ף צנח ב-2.5% והתשואות על השחרים הארוכים העפילו ל-5.9%. מניית אורמת הרקיעה ב-5.1% על רקע המלצה ממריל לינץ'

טלטלה בבורסה לניירות ערך בתל אביב - ובכלל זה בשוק המניות ובשוק הסולידי. המדדים המובילים בבורסה חתמו בירידות חדות וכמוהם גם מחירי איגרות החוב. נראה כי ברקע לירידות החדות ניצבים כמה גורמים, בהם ירידות בשווקי העולם. הבורסות הגדולות באירופה נסחרות בירידות של בין 1%-2% ובוול סטריט נפתח המסחר עם ירידות חדות של 1.4% בנאסד"ק שהתמתנו זמן קצר לאחר הפתיחה לכדי 0.8%.

גם מסע העליות בבורסה בתל אביב מאז תחילת השנה אחראי ככל הנראה לירידות, אך כעת נשאלת השאלה האם מדובר בתיקון נקודתי או בהיפוך מגמה.

הבוקר נפתח בפקיעת מדד המעו"ף בגובה 1,154.89 נקודות - ירידה של כ-1% לעומת רמת הסגירה שלו אתמול כשמחזור הפקיעה הסתכם בכ-1.15 מיליארד שקל. לאחר הפקיעה, נסחרו המדדים בירידות מתונות, אבל זמן קצר לאחר מכן התחזקו הירידות עד לסיום המסחר.

המסחר הסתיים בירידה של 2.5% במעו"ף לגובה של 1,137.1 נקודות. היתה זו הירידה החדה ביותר במדד מאז יולי 2006 - לפני שנה בדיוק. ירידה חדה נוספת נרשמה גם בסוף חודש פברואר - איך היא היתה מתנוה יותר מהיום בשיעור של 2.1%.

ירידות חדות נרשמו בכל המדדים בבורסה כשאת המגמה הובילו מדד מניות היתר 50 שצנח ב-4.6% ומדד הנדל"ן שנפל ב-3.3% והשלים צניחה של 5.6% בשבוע. מחזור המסחר הסתכם בסיום המסחר בכ-3.7 מיליארד שקל.

גם בשוק הסולידי, נרשמו ירידות מחירים חדות כשהשחרים הארוכים נסוגו ב-1.05% והגלילים הצמודים הארוכים ירדו בשיעור של עד 1.2%. התשואות על השחרים העפילו לגובה של 5.9%.

אתמול נחתם יום המסחר בתל אביב במגמה מעורבת, כשהשביתה הכללית במשק העיבה על המסחר וכמוה גם העלאת הריבית של בנק ישראל ביום שני ב-0.25% ל-3.75%. עם זאת, היתה בשוק תחושה כי הפקיעה של האופציות היום תורמת באופן משמעותי ליציבותם היחסית של המדדים הכבדים.

היום התעלמו המדדים מסיום השביתה במשק: לפנות בוקר סיכמו יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ושר האוצר, רוני בר-און, על תוספת של 5% לעובדי המגזר הציבורי שתינתן בפריסה של שלוש שנים - עד 2009 בעלות של 4 מיליארד שקל.

אורמת טיפסה

את מחזור המסחר הגבוה ביותר בבורסה ריכזה היום מניית אורמת. אורמת זינקה ב-5.1% - בניגוד בולט למגמה השלילית באחד העם - במחזור של כ-277 מיליון שקל, מהם כ-240 מיליון שקל לאחר הפקיעה. על פי הערכות, גזית אינק, החברה האם של גזית גלוב היא שהיתה אחראית למחזור זה עם איסוף מניות בשוק. גזית אינק מחזיקה כבר בכ-12% ממניות אורמת ששווייה בשוק עומד על כ-6.2 מיליארד שקל. אורמת נהנתה מסנטימנט חיובי היום גם על רקע המלצה חיובית של בנק ההשקעות מריל לינץ' שהעלה את מחיר היעד למניה ובנוסף מחוזה גדול בו זכתה חברת סולל הפרטית בארה"ב.

במניות הדואליות, טבע חתמה בירידה מתונה של 0.3% ומניות נייס ירדו ב-1.9%.

הבנקים ירדו היום ב-2.2% ומחקו עליה של 0.9% מתחילת השבוע. מניית בנק הפועלים חתמה בירידה של 2.1%, מניית בנק לאומי ירדה ב-2.5%; דיסקונט נפלה ב-2.7% ואפילו מזרחי שנסחרה במהלך כך היום מנגד למגמה השלילית חתמה בירידה חדה של 1.5% והותירה את אורמת היחידה מבין מניות המעו"ף לחתום בצידו הירוק של המתרס.

לירידות החדות ביותר במעו"ף היו אחראיות היום קבוצת דלק של יצחק תשובה ושטראוס עלית עם ירידות של כ-5% כל אחת.

מי שסבלו היום במיוחד מהסנטימנט השלילי היו כאמור מניות הנדל"ן והיתר שנחשבות לפחות יציבות מאשר המניות הכבדות בתל אביב - אלו שנסחרות במדד תל אביב 25 או במדד תל אביב 100:

מניית אזורים ריכזה ביומיים האחרונים מחזורים ערים מהרגיל, ועלתה בתוך שבוע בכ-18%. לעומת זאת, היום היא צנחה ב-4% במחזור של 8.5 מיליון שקל.

מניות פאנגאיה גם הן איבדו גובה השבוע, עם צניחה של כ-17% במחזורים ערים מהרגיל והיום הן איבדו 1.7% נוספים.

מניות רבד שהשלימו זינוק של כ-450% מתחילת השנה בעקבות רכישת השליטה בה על ידי יגאל אהובי נחתכו היום ב-15% במחזור של כ-8 מיליון שקל. אוסיף, שעלתה מתחילת השנה ביותר ביותר מ-60%, איבדה היום 5.6% במחזור של כ-12 מיליון שקל. בלטה גם לייפווייב שצללה ב-13% במחזור של כ-6 מיליון שקל וטאואר עם ירידה חדה של 7% במחזור של כ-7 מיליון שקל.

אבל המגמה לא פוגעת רק מניות הנדל"ן הקטנות: אפריקה ישראל וגזית גלוב צונחות בשעה זו בכ-3.3% כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully