וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80% מרשתות הכבלים בגרמניה נשלטות על ידי שתי חברות אמריקאיות

דפנה מאור

10.9.2001 / 16:29

ליברטי, מבעלי UPC, רכשה 6 מערכות כבלים מידי דויטשה טלקום; קלהאן צפויה לרכוש מערכת אחרת

שוק הכבלים בגרמניה נשלט ברובו על ידי חברות אמריקאיות, בעקבות שתי עסקות של התקופה האחרונה. בשבוע שעבר חתמה ליברטי מדיה, השולטת גם ב-UPC, על הסכם לרכישת 6 רשתות כבלים של דויטשה טלקום תמורת 5 מיליארד דולר. בעסקה אחרת צפויה קבוצת קלהאן לרכוש רשת אחרת של דויטשה תמורת 2.7 מיליארד דולר.

עם השלמתן של שתי העסקות, יחזיקו קלהאן וליברטי (אין ביניהם קשר) ברשתות המשרתות 14 מיליון מתוך 17 מיליון מנויי הטלוויזיה בכבלים בגרמניה. 10 מיליון מנויים יהיו בידי ליברטי, והשאר בידי קלהאן.

ריצ'רד קלהאן, ראש קבוצת קלהאן אסושיאייטס אינטרנשונל, הוא לשעבר מנהל בכיר ב-US ווסט. בדומה לג'ון מאלון, יו"ר ליברטי, קלהאן הוא משקיע ותיק בשוק הכבלים האירופי.

בפני השניים ניצבת משימה לא קלה. מערכות הכבלים בגרמניה ישנות למדי, חלקן בנות יותר מ-20 שנים. השירות המוצע באמצעותן הוא בסיסי למדי - 30 ערוצים בלי שירותים דיגיטליים במקרים רבים, עם דמי מנוי צנועים של 15 דולר לחודש. לפי הערכות, יידרשו החברות להשקיע מיליארד דולר כל אחת כדי לשדרג את הרשתות. שתי החברות מאמינות כי יוכלו להגיע לרווחיות על ידי שירותי טלפוניה בכבלים, אינטרנט מהיר ומיגוון גדול יותר של ערוצים.

כמו כן, ישנה בעיה נוספת המיוחדת לשוק הגרמני. לדויטשה טלקום לא היתה גישה ישירה לכל מנוייה. כשני שלישים מהמנויים מחוברים באמצעות מפיצים מקומיים וועדי בתים, השולטים במתן השירות לבתים. מאלון וקלהאן ייאלצו כנראה לרכוש מפעילים מקומיים או להגיע להסכמות עימם.

שני המשקיעים מהמרים כי השוק הגרמני צפוי לעבור תהליך צמיחה בתחום הטלוויזיה, האינטרנט והטלפוניה. עלות השדרוג של המערכות, לדברי קלהאן, מוערכת ב-318 דולר למשק בית, או סך של 1.5 מיליארד דולר בשנים הקרובות. ביום שישי אמרה ליברטי כי ייתכן שתממן את ההתרחבות באירופה על ידי מכירת החזקות שלה בחברות טכנולוגיה אחרות, כמו סנדנס, מוטורולה, ספרינט וויאקום.

עבור ליברטי, לשעבר חברה בת של AT&T, לא תהיה רכישה זו הסיכון הראשון שנטלה בשוק הכבלים באירופה. ליברטי שולטת הלכה למעשה ב-UPC, חברת הכבלים הגדולה באירופה, המחזיקה בנתח של תבל הישראלית. UPC הצליחה לצבור הפסדים וחובות בשנות פעילותה, ומנייתה קרסה השנה לשבריר משווייה בשיא, במארס 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully