וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על גוצ'י הסתיים: קבוצת פינו זכתה בשליטה על ידי רכישת מניות גוצ'י מ-LVMH תמורת 806 מ' ד'

דפנה מאור

10.9.2001 / 12:48

בכך הסתיים מאבק ממושך בין שני אילי הון צרפתים: ארנו שניסה להשתלט על גוצ'י, ופינו שנחלץ במהלך "אביר לבן"

קבוצת הקמעונות הצרפתית פינו (PRR) זכתה היום בשליטה על בית האופנה גוצ'י, לאחר שחתמה על חוזה לרכישת יתרת מניות גוצ'י מידי LVMH תמורת 806 מיליון דולר.

לפי ההסכם, תשלם פינו, שבבעלותה 42% ממניות גוצ'י, 94 מיליון דולר ל-LVMH תמורת מניותה באופן מיידי. תוך 3 שנים תשלם את היתרה. בעלי מניות גוצ'י, למעט פינו עצמה, יקבלו השנה דיווידנד מיוחד של 7 דולרים למניה.

בכך הסתיים קרב ארוך וקשה על השליטה בגוצ'י: ב-1999 ניסה קונצרן האופנה LVMH, בראשותו של ברנאר ארנו, לבצע השתלטות עוינת על בית האופנה גוצ'י. LVMH החלה במהלך על ידי הגדלת החזקותיה בגוצ'י ל-34.4%. מנכ"ל גוצ'י, דומניקו דה סולה, ניסה מהלך "גלולת רעל" במטרה להדוף את ארנו, אך נכשל.

לעזרתו של גוצ'י נחלץ "אביר לבן" בדמותו של פינו, ראש חברת ההחזקות PINAULT PRINTEMPS REDOUTE, שרכש 42% ממניות גוצ'י תמורת 2.9 מיליארד דולר, ובכך חסם אפשרות השתלטות עליה.

פינו מיהר להכריז כי ישלב את גוצ'י עם מותגים צרפתיים אחרים, ביניהם איב סן לורן. בכך לא רק שחטף את השליטה בגוצ'י מתחת לאפו של ארנו, אלא יצר מתחרה פוטנציאלית ל-LVMH, בעלת המותגים לקרואה, פנדי וקנזו. בתגובה הגיש ארנו הצעת רכש בשווי 5 מיליארד דולר ליתרת מניות גוצ'י, ובמקביל תבע את פינו על הפרת זכויותיהם של בעלי מניות מיעוט בגוצ'י.

לאחר מאבק משפטי ארוך הגיעו הצדדים להסכם הנוכחי. מניית גוצ'י עולה ב-8%; מניית PPR יורדת ב-3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully